| کد خبر: 175689 |

◄ مشکلات یوزانس برای سازندگان ماشین‌آلات راه‌سازی

تسویه‌حساب اعتبارات اسنادی مدت‌دار (یوزانس) هزینه‌های گزافی را بر تولید‌کنندگان، به‌ویژه تولیدکنندگان ماشین‌آلات راه‌سازی وارد ساخته است.

تین نیوز

مازیار رستم نژاد نایب رئیس انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان ماشین آلات راه سازی با اشاره به مشکلات اخیر ایجادشده برای تولیدکنندگان در اثر تغییرات نرخ ارز، تغییرات فراوان قوانین، پرداخت مابه التفاوت ارزی، ممنوعیت صادرات، شرایط جدید واردات و ترخیص گمرکات گفت: حال در این شرایط، تسویه حساب اعتبارات اسنادی مدت دار (یوزانس) هزینه های گزافی را بر تولید کنندگان، به ویژه تولیدکنندگان ماشین آلات راه سازی وارد ساخته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، رستم نژاد افزود: متأسفانه شرکت تولیدی که با ارز ۳۷هزار ریال در سال ۱۳۹۶ اعتبار خود را گشایش کرده و به استناد لایحه بودجه، حداکثر تغییر ۱۰ درصدی نرخ ارز را در ریسک ارزی خود پذیرفته و کالای خود را در همان سال و براساس همان قیمت تمام شده فروخته، چگونه می تواند در سررسید گشایش مذکور به جای تسویه با نرخ ۴۲۰۰۰ ریال (۵/ ۱۳درصد افزایش) با نرخ ارز نیمایی (۱۰۰درصد افزایش) تسویه کند؟

او گفت: مگر مبنای قیمت کالای فروخته شده در سال ۱۳۹۶، قیمت نرخ ارز در همان سال نبوده است، پس اختلاف درخواست شده از سمت بانک مرکزی از چه محلی باید تأمین شود؟ آیا روند در پیش گرفته شده در راستای تضعیف تولید داخل به جای حمایت از تولید داخل نیست؟

مشکلات بسیار زیاد تولیدکنندگان و تغییرات بسیار در قوانین بخش صنعت و بازرگانی باعث شده تا مجلس در پی استیضاح محمد شریعتمداری باشد.

متأسفانه در ماه های درحالی که تحریم های آمریکا فشار زیادی به صنعت و اقتصاد کشور وارد کرده است، برخی بی برنامگی ها باعث شده تا شرایط داخلی هم برای تولید و تجارت سخت شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.