| کد خبر: 261477 |

◄ فیلم| چه دست هایی پشت پرده تلفات 17 هزار نفری تصادفات است؟

با استفاده از فناوری مدرن روز که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی بومی سازی شده می توان تلفات رانندگی را به نصف مقدار کنونی کاهش داد اما به راستی چرا این اتفاق نمی افتد؟

تین نیوز

با استفاده از فناوری مدرن روز که توسط شرکت های دانش بنیان داخلی بومی سازی شده می توان تلفات رانندگی را به نصف مقدار کنونی کاهش داد اما به راستی چرا این اتفاق نمی افتد و چه دست هایی پشت پرده مانع این اتفاق است؟

تصادفات در خیابان ها و جاده های ایران سالانه حدود 17 هزار تلفات و حداقل دو برابر این تعداد مصدوم و چند برابر مجروح به جا می گذارد. سوال اینجاست که آیا نمی توان این تلفات را کاهش داد. دکتر امیر احمد سپهری یکی از نخبگان دانشگاهی و صنعتی کشور است که در این فیلم پاسخی تامل برانگیز به این پرسش داده است.

 

وی معتقد است که به راحتی می توان تعداد تلفات جاده های ایران را به نصف تعداد کنونی و حتی کمتر از آن کاهش داد. دکتر سپهری جزو اساتید مطرح دانشگاه در رشته الکترونیک است که شرکت دانش بنیان هوشمند آسیا را تاسیس کرده و مدیریت آن را به عهده دارد. وی علاوه بر ایران، سوابق علمی در دانشگاه های بلژیک، آمریکا و فرانسه داشته و اختراعاتی در حوزه تجهیزات پزشکی نیز در ایران و خارج از ایران به ثبت رسانده است.

دکتر سپهری، در نیروی دریایی نیز سوابق جالب توجهی دارد به نحوی که یکی از افسران ناوچه پرافتخار پیکان بوده است. در این فیلم او از راهکار فناورانه و ابداعی شرکت هوشمند آسیا برای حل مشکل تصادفات ترافیکی در ایران سخن گفته است.

 

حجم ویدیو: 66.94M | مدت زمان ویدیو: 00:10:23 دانلود ویدیو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    بزرگترین عامل تصادف در ایران وجود جاده های دو طرفس و خیلی از وقت ها به سرعت هم ربطی ندارد یعنی طرف افتاده تو جاده پشت یک تریلر و برای 10 20 دقیقه گیر کرده خسته و بی حوصله شده حالا بالاخره می خواد سبقت بگیره و اینجا خطر جانی تصادف شاخ به شاخ , تصادف سبقت روی سبقت , تصادف با خودروی وارد شده از مسیر محلی یا حتی انحراف تریلر وجود دارد مواردی که خیلی هامون تو جاده ها تجربه کردیم سرعت هم زیر 100 تا و حتی 80 تا بوده اون چیزی که می تواند تعداد کشته های تصادفات در ایران را کاملا پایین بیاورد تبدیل حدودا 17 هزار کیلومتر جاده 2 بانده اصلی به حداقل 4 لاینه استاندارد بزرگراهی با مسیرهای جداست ما امروز جاده های مرگ دو لاینه رفت و برگشت داریم که نه تنها محل تردد مردم است که جاده ترانزیتی مملکت هم هستش و خودروهای سنگین هم عبور می کنند گاهی حتی این جاده ها میزبان ماشین های معدن هم هستند ! گواه این ادعا همین بس که ما 35 هزار کشته می دادیم امروز شده 17 هزار کشته درحالیکه نه رانندگی ایرانی ها تغییری کرده نه استاندارد خودروها بهتر شده و نه طرح علمی اجرا شده فقط تعداد زیادی از جاده ها به الویت مناطق پرخطر به بزرگراه استانداردی تبدیل شدند که می شود درست سبقت گرفت شیب عرضی و طولی درستی دارند علائم دارند و ...
    نکته ی دیگری که باید انجام شود و غفلت می شود این است که جاده های ما مثل جاده های کشورهای پهناور مثل آمریکا باید طبق یک استانداردی میزبان متل ها و فضاهای استراحت و خواب باشد یعنی راننده یک تریلی بیابان یا حتی یک خانواده باید یک فضای امن و حصارکشیده شده و دارای نگهبانی را , کنار این جاده ببیند بتواند وارد شود پارک کند یک اتاق دارای یک تخت و یک حمام دست شویی کوچک داشته باشد قیمت مناسب و موجهی پرداخت کند دوشی بگیرد شب را راحت بخوابد و استراحت کند و فردا درست و سرحال پشت فرمان بشیند جاده های ما که جاده های طولانی هم هستند چنین امکاناتی ندارند وقتی یک راننده بیابان مجبور می شود ماشینشو جلوی پاسگاه پارک کنه و شب به سختی بخوابد استراحت درستی نداشته باشد معلوم است که تو روز هم نمی تونه درست رانندگی کنه یا پدر یک خانواده نباید مجبور شود که شب هم رانندگی کند یک فضای امن و متل هایی باید باشد که خانوادشو شب ببره آنجا و هزینه منطقی و موجهی هم پرداخت کنه این مطلب خیلی مهمه اما کسی هم توجهی نمی کند شما از راننده های جاده خصوصا راننده های سنگین وقتی انتظار رانندگی درست دارید که راننده حتی سرویس بهداشتی هم سخت گیرش می آد ! راننده ایی که 3 روز تو یک مسیره یکجا باید باشه حمام کنه یا نه ؟ ببینید ما تو موارد اولیه گیر داریم بهتره فعلا حرف از علم نزنیم .