| کد خبر: 256542 |

مصائب مستاجران تمامی ندارد

◄ افزایش نجومی هزینه حمل‌ و نقل اسباب‌ کشی

رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران از فعالیت 4 هزار شرکت غیرمجاز باربری خبر داد و گفت: هزینه حمل اسباب‌کشی 25 درصد افزایش می یابد.

تین نیوز

به گزارش تین‌نیوز، با شروع فصل تابستان و تب داغ جابجایی مستاجران بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل درون شهری برای اسباب‌ کشی در سایه عدم نظارت‌ ها اقدام به ارائه نرخ‌ های نجومی می‌ کنند.

طبق گزارش مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰ حدود ۶۸.۳ درصد از ایرانیان مالک مسکن بوده، ۲۳.۲ درصد مستاجر و ۸.۵ درصد نیز در خانه‌ های سازمانی و وقفی و رایگان زندگی می‌ کنند. اکنون در سطح کشور ۸ میلیون مستاجر داریم، حدود ۵۰ درصد از هزینه سبد خانوار مربوط به مسکن است.

این آمار نشان می‌دهد، تقریبا یک سوم مردم ایران مستاجر هستند که بخش زیادی از آن‌ها با اتمام مدارس باید به فکر جابجایی باشند؛ از همین رو ناچار هستند برای حمل اسباب خود از خدمات شرکت‌های حمل‌ و نقلی بهره‌ بگیرند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقل درون شهری بدون مجوز فعالیت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها در فضای مجازی فعال هستند و مشتریان خود را از این طریق به دست می‌آورند.

اما چگونه باید شهروندان بتوانند از فعالیت مجاز این شرکت‌ها مطلع شوند؟ یکی از راه‌ هایی که تشخیص این موضوع رجوع به سایت اتحادیه حمل و نقل درون شهری به نشانی (www.ehkt.ir) است. در سایت این اتحادیه لیست شرکت‌ های مجاز درج شده است.

راه دوم تماس با شماره 118 است؛ از این طریق شهروندان می‌توانند شماره تماس دفاتر مجاز این شرکت‌ها پیدا کنند.

راه سوم هم مراجعه حضوری به دفاتر فعال در منطقه زندگی افراد است که می‌ توانند خدمات را با قیمت‌ های مصوب بگیرند.

افزایش 25 درصدی کرایه حمل اسباب‌کشی

حتی به گفته عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ سایت غیرمجاز در حوزه باربری و حمل و نقل درون شهری وجود دارند که با فعالیت غیرمجازشان مردم را به دردسر انداخته اند.

او در گفتگو همشهری آنلاین ادعا کرد: ما تاکنون یک شکایت مردمی از اعضای مجوزدار نداشته‌ ایم و تمام شکایت‌ های مردمی از کسانی است که غیرقانونی فعالیت می‌ کنند. اگر کسی از دفاتر ما و خدماتی که ارائه می‌ دهند شکایت داشته باشد ما در عرض یک روز مشکل را حل می‌ کنیم و اگر کسی اضافه وجهی پرداخته باشد آن را به وی برمی‌ گردانیم.

مرادی از نرخنامه جدید تا 10 روز آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر شرکت‌ ها باید با نرخ‌های سال گذشته خدمات بدهند، اما نرخ‌ های جدید با ۲۵ درصد افزایش همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نرخ کارگر برای ۳ ساعت کار که سال گذشته ۲۰۰ هزار تومان بود که امسال با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.