| کد خبر: 242724 |

◄ طراحی و ساخت سیمولاتورهای مورد نیاز ایرلاین ها با استانداردهای لول Cو D

با بهره گیری از این سوابق و تجارب و متخصصان جوان آموزش دیده، این شرکت در نظر دارد در محلی بزرگتر با حداقل ارتفاع سقف 6 متر نسبت به طراحی و ساخت سیمولاتورهای مورد نیاز ایرلاین ها با استانداردهای لول Cو D اقدام کند.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوانوردی معتقد است همانطور که با بالا رفتن سن و فرسوده شدن، هواپیماها از سرویس خارج می شوند تعداد زیادی سیمولاتور نیز به زودی از سرویس خارج می شوند.

به گزارش تین نیوز، ایرج ابراهیمی به خبرنگار ما گفت: با فرسوده شدن کامپیوترها و قطعات الکترونیکی، پشتیبانی نرم افزارهای آنها مشکل و پرهزینه خواهد شد.

او افزود: اگر شرکت های هواپیمایی و مراکز آموزشی قصد خرید سیمولاتورهای دست دوم و کار کرده را دارند، لازم است علاوه بر ارزانی قیمت خرید به مسایل و مشکلات تعمیر، نگهداری و تامین قطعات و پشتیبانی نرم افزارهای آنها هم توجه کنند.

این کارشناس با بیان این که در حال حاضر تعدادی سیمولاتور بلااستفاده که بابت آنها ارز از کشور خارج شده در ایران وجود دارد، عنوان کرد: سیمولاتور یا شبیه سازهای پرواز وسیله ای ضروری برای آموزش و به روز نگه داشتن خلبانان هستند.

او تاکید کرد: بر همین اساس، برای رفع نیازهای ایران به سیمولاتور فعالیت‌ هایی در رابطه با بومی سازی سیمولاتورها توسط شرکت های خصوصی و دولتی انجام گرفته است.

ایرج ابراهیمی با تاکید بر این که برای مثال خود او نیز در زمینه بومی سازی سیمولاتورها  فعالیت های گسترده ای انجام داده، بیان کرد: اکثر خلبانان با سیمولاتور هواپیماهای TB21 ساخت شرکت ما در آموزشگاه های خلبانی آشنا هستند. ضمن این که علاوه بر شبیه ساز TB21، شبیه ساز یک مدل هلیکوپتر تهاجمی، و یک مدل هواپیمای جنگی و شبیه ساز هواپیمای مسافربری فوکر۱۰۰ و ایرباس۳۲۰ را در کارنامه خود داریم.

به گفته وی هر ساله تعدادی دانشجو از دانشگاه های مطرح کشور در شرکت ما به صورت کارآموز ۲۴۰ساعت آموزش عملی می گذرانند.

ایرج ابراهیمی افزود: با بهره گیری از این سوابق و تجارب و متخصصان جوان آموزش دیده، شرکت ما در نظر دارد در محلی بزرگتر با حداقل ارتفاع سقف 6 متر نسبت به طراحی و ساخت سیمولاتورهای مورد نیاز ایرلاین ها با استانداردهای لول Cو D اقدام کند.

او عنوان کرد: جهت تسریع این موضوع مراکز آموزشی و ایرلاین ها می توانند قبل از اینکه هواپیماهای از رده خارج خود را به دست بازیافت و ذوب فلزات بدهند با این شرکت مشورت کرده تا از کاکپیت آن استفاده بهینه شود و اگر سیمولاتورهای از رده خارج و پر هزینه خارجی در اختیار دارند برای بازسازی و نوسازی و کاهش هزینه های عملیاتی و تعمیراتی از تجارب و توانمندی‌ های ما استفاده کنند.

سیمولاتور
سیمولاتور ایرباس 320
سیمولاتور (2)
سیمولاتور فوکر 100
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.