معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛
◄ خراسانجنوبی مستعد توسعه بنادر خشک
پهنه شرق کشور در محدوده خراسان جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درسفر به خراسان جنوبی و در جلسه شورای برنامهریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: تنها راه توسعه استان، توسعه تجارت و خدمات بوده و در کنار آن کشاورزی و صنعت میتواند اهرمهایی برای پایداری توسعه گردد.
به گزارش تیننیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاعرسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی، امیر امینی با اشاره به اینکه نیازمند تعاملات سازنده با استان فراه در نزدیکی استان هستیم، تصریح کرد: اعتبارات خوبی برای محور فراه به میل ۷۸ اختصاص یافت و امیدواریم در سال ۹۸ نیز این اعتبارات بهخوبی اختصاص یابد.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی بابیان اینکه راههای استان با اعتبارات اندک ساخته شده و نیاز به نگهداری و پایش دارد گفت: راههای کویری مجاری توسعه استان هستند که خوشبختانه طرح ملی در این زمینه وجود دارد. امینی افزود: کمک ویژهای به استان برای توسعه این راهها موردنیاز است.
وی با اشاره به اینکه دو کریدور اصلی کشور در این استان وجود دارد، اضافه کرد: پیمانکاران با ۴۰ میلیارد تومان بدهی با سختی در محور بیرجند به قاین فعالیت میکنند که جزو مشکلات اصلی استان شده است.
معاون برنامهریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در رابطه بااتصال راهآهن استان به ایستگاه یونسی گفت: این پروژه نیاز به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار اعتبار دارد و صندوق توسعه ملی برای کمک به این پروژه اقدامات اولیه را انجام داده است.
امینی به درخواست تخصیص اعتبار برای راههای روستایی استان اشاره کرد و افزود: اگر امکان دارد برای مطالبات راههای روستایی استان اقدام شود.
وی تاکید کرد: پهنه شرق کشور در محدوده خراسان جنوبی مستعد ارتباط با افغانستان و توسعه بنادر خشک است.
پیش از این پرویز باورصاد کارشناس حوزه بنادر و دریانوردی گفته بود: با توجه به ابعاد و زمینههای گسترده عملیاتی و مدیریتی حاکمیتی اثرات «بنادر خشک» بندی به شرح وظایف راهبردی ۲۴ گانه سازمان بنادر و دریانوردی اضافه میشود. این بند به شرح وظایف راهبردی ۲۴ گانه سازمان بنادر و دریانوردی موجب میشود سلسله عملیات و فعالیتهای ضروری و الزامی نهفته در وظایف پسکرانهای با بنادر نهادینه و قوانین و مقررات و بایدها و نبایدهای دیگر متاثر از وجود بازیگران اصلی دولتی نظیر سازمان گمرک٬ راهآهن و ... در این مفهوم «جدید» بهخوبی طراحی٬ قانونی و عملیاتی شود تا این مفهوم را هم اثربخش و مهمتر از آن، کارآمد تجارت خارجی و نهایتا اقتصادی کند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.