تقریباً 10 سال پیش در چنین روزی، پایتخت ایران صاحب یک پل منحصربه فرد و در یکی از زیباترین نقاط شهری تهران شد. پل طبیعت که از عرض بزرگراه مدرس میگذرد و بوستانهای طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل میکند.طول این پل ۳۰۰ متر بوده و وزن سازهاش ۲۰۰۰ تن میباشد. پل طبیعت بزرگترین پل غیرخودرویی ایران محسوب میشود؛ این پل ۷۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و عرض پل در نقاط مختلف بین ۶ متر تا ۱۳ متر متغیر است. بدنه اصلی پل بر روی سهپایه بنا گردیده و برای ساخت آن ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شدهاست. برای بنای این پل بیش از ۱۰۲ کیلومتر جوشکاری و ۶۲۰۰ متر مکعب بتنریزی انجام شدهاست. در طراحی این پل از معماری پلهای ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده و یک سازه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت و کاملاً سازگار با محیط زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارکهای ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شدهاست. فرم درختی ستونها و انتخاب نام «طبیعت» برای پل، هر دو تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (دوطبیعت). این مجموعه نگاهی متفاوت دارد به تاریخچه این پل.
تهیه و تنظیم: مسعود یوسفی
مدیرعامل راه آهن، با حضور در ایستگاه رشت از بندرکاسپین بازدید کرد.
مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴، در استانهای گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق،…
مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه را اعلام کرد.
شهروند خبرنگار تین نیوز تصاویری از وضعیت حمل بار در آزادراه هشتگرد به سمت کرجیکی از پرترددترین آزادراه های کشور ارسال…
در این اینفوگرافیک پروژه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که در هفته دولت ۱۴۰۴ افتتاح شده به نمایش درآمده است.