تقریباً 10 سال پیش در چنین روزی، پایتخت ایران صاحب یک پل منحصربه فرد و در یکی از زیباترین نقاط شهری تهران شد. پل طبیعت که از عرض بزرگراه مدرس میگذرد و بوستانهای طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل میکند.طول این پل ۳۰۰ متر بوده و وزن سازهاش ۲۰۰۰ تن میباشد. پل طبیعت بزرگترین پل غیرخودرویی ایران محسوب میشود؛ این پل ۷۰۰۰ متر مربع مساحت داشته و عرض پل در نقاط مختلف بین ۶ متر تا ۱۳ متر متغیر است. بدنه اصلی پل بر روی سهپایه بنا گردیده و برای ساخت آن ۱۴۰۰۰ قطعه فولادی در ابعاد مختلف در ارتفاع ۴۰ متری زمین برشکاری، سر هم و نصب شدهاست. برای بنای این پل بیش از ۱۰۲ کیلومتر جوشکاری و ۶۲۰۰ متر مکعب بتنریزی انجام شدهاست. در طراحی این پل از معماری پلهای ایرانی مانند پل خواجو الهام گرفته شده و یک سازه با طراحی ارگانیک و شبیه به درخت و کاملاً سازگار با محیط زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارکهای ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، کانادا، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا ساخته شدهاست. فرم درختی ستونها و انتخاب نام «طبیعت» برای پل، هر دو تاکیدیست بر پیوستگی دو فضای سبز (دوطبیعت). این مجموعه نگاهی متفاوت دارد به تاریخچه این پل.
تهیه و تنظیم: مسعود یوسفی
با اجرای بهسازی و روکش آسفالت در بیش از ۱۲۷۰ کیلومتر از مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین، وزارت راه و شهرسازی شرایط تردد…
در این اطلاع نگاشت از سوی مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جادههای کشور در روز شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۴…
این اطلاع نگاشت از طرف سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در خصوص خدمات شبانه روزی سامانه جامع ۱۴۱ طراحی شده است.
عملیات ریلگذاری راه آهن مبارکه- سفیددشت- شهرکرد به طول ۹۰ کیلومتر با دستور فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
اینفوگرافیک منتشر شده توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، میزان تردد زائران از مرز مهران را نشان می دهد.