| کد خبر: 46709 |

از سوی مهتاب سیر جم صورت گرفت

راه اندازی واگن های سه تخته در مسیر تهران - مشهد برای نخستین بار

تین نیوز | مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان از راه اندازی قطارهای مسافربری سه تخته برای نخستین بار در مسیر تهران - مشهد توسط شرکت مهتاب سیرجم در این تعطیلات نوروزی خبر داد.
 
علی عسگر الهیار نژاد امروز، دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: این واگن ها که در شرکت صنایع ریلی ایرانیان بهسازی و نوسازی شده برای نخستین بار در ایام تعطیلات نوروزی در این مسیر قرار گرفت.
 
وی با بیان آنکه پیش از این واگن های یادشده به صورت شش تخته مورد استفاده قرار می گرفت، اظهار داشت: برای نوسازی و بهسازی هر یک از این واگن ها بیش از 570 میلیون تومان هزینه شده که در صورت انجام واردات آن باید به ازای هر واگن بیش از سه میلیارد تومان هزینه می شد.
 
مدیرعامل گروه حمل و نقل توسعه ترابر ایرانیان، گفت: نوسازی سیستم تهویه مطبوع، بهسازی واگن ها، نصب سیستم های صوتی، تصویری، ضد لرزش و صدا از جمله سیستم هایی است که در این واگن ها طبق استانداردهای روز جهان برای تامین رفاه مسافران نصب شده است.
 
الهیارنژاد با بیان آنکه هر واگن 11 کوپه دارد و برای نخستین بار واگن های سه تخته در حوزه حمل ونقل ریلی کشور مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: شرکت مهتاب سیر جم 128 دستگاه واگن مسافری دارد که بیش از 110 واگن آن در مسیرهای مختلف ریلی مورد استفاده قرار می گیرد و 18 واگن آن نیز به صورت رزرو در موارد مورد نیاز استفاده می شود.
 
وی تصریح کرد: دو شرکت ریلی مهتاب سیر جم و نورالرضا برای ایام نوروز امسال 10 درصد ظرفیت خود را افزایش داده اند تا در این ایام مسافران بیشتری را در مسیرهای خود جابه جا کنند، ضمن آنکه تعدادی از واگن های سه تخته این شرکت نیز هم اکنون در نوبت اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستند و قیمت بلیت های آن نیز در این مسیر 92 هزار تومان تعیین شده است.
 
الهیارنژاد با اشاره به توزیع بسته های فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی در بین مسافران قطارهای این دو شرکت، اظهار داشت: کل ناوگان شرکت مهتاب سیر جم شامل 768 صندلی است و شرکت ریلی نوا رضا نیز 54 واگن مسافری خود را در این ایام برای مسافران نوروزی در نظر گرفته است.
 
وی از راه اندازی باشگاه مشتریان کثیرالسفر در شرکت مهتاب سیر جم خبر داد و گفت: این باشگاه در این شرکت راه اندازی شده و تمام مسافران این شرکت می توانند عضو این باشگاه شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.