| کد خبر: 267782 |

ترانزیت بیش از یک میلیون و ۱۷۱ تنی کالا از گیلان

ترانزیت یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ تنی کالا از استان گیلان طی ۱۰ ماهه سال جاری انجام شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ تن کالا از استان ترانزیت شده است، گفت: بیشترین ترانزیت ورودی، انواع آرد و گندم و مهمترین ترانزیت خروجی، سیب زمینی و چای بوده است.

به گزارش تین نیوز، غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ترانزیت یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۱۲ تنی کالا از استان گیلان طی ۱۰ ماهه سال جاری، اظهار کرد: یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۶ تن مربوط به مرز آستارا و ۶۶ هزار و ۸۰۶ تن نیز مربوط به مرز انزلی است.

وی تصریح کرد: در زمان یاد شده ۱۵۶ هزار و ۷۱۳ تن کالا از مرز آستارا وارد و ۹۳۰ هزار و ۸۶ تن نیز از مرز آستارا خارج شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایش ۲۶ درصدی در بخش واردات و ۲۰ درصدی در بخش صادرات را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه عدس، جو و ذرت عمده ترین کالاهای وارداتی و میوه و تره بار و انواع کاشی مهمترین کالاهای صادراتی بوده است، گفت: ترانزیت ورودی از مرزهای استان، ۸۵۵ هزار و ۶۶۵ تن بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل به میزان ۱۸۳ درصد افزایش داشته است.

نیک فهم همچنین از ترانزیت خروجی ۲۴۹ هزار و ۳۴۱ تنی کالا از مرز آستارا و رشد ۹ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین ترانزیت ورودی، انواع آرد و گندم و مهمترین ترانزیت خروجی، سیب زمینی و چای بوده است.

وی پیرامون وضعیت تردد مسافر در مرز آستارا طی ۱۰ ماهه سال جاری نیز متذکر شد: در این مدت تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۱ مسافر وارد مرز آستارا و ۶۰ هزار و ۴۹۹ نفر نیز از مرز آستارا خارج شده اند که میانگین تردد روزانه مسافران در این مدت ۳۷۹ نفر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه طی ۱۰ ماهه سال جاری ورود ۱۷ میلیون و ۴۲۸ هزار وسیله نقلیه و خروج ۱۷ میلیون و ۹۵۶ هزار وسیله نقلیه از استان گیلان ثبت شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شاهد رشد دو درصدی در ورود و چهار درصدی در خروج از استان هستیم.

وی ضمن مقایسه آمار تردد در مدت مشابه دو سال گذشته، از رشد ۳۶ درصدی در بخش ورود به استان و همچنین ۴۰ درصدی در بخش خروج از استان خبر داد و اضافه کرد: محورهای ورودی آزادراه قزوین - رشت با تعداد هفت میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۷۵ وسیله نقلیه و پس از آن رامسر - چابکسر با تعداد پنج میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۴۳ وسیله نقلیه، بیشترین تردد را ثبت کرده اند.

نیک فهم در ادامه بیشترین میزان خروجی را نیز از طریق آزادراه رشت - قزوین با تعداد هفت میلیون و ۳۷۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.