| کد خبر: 267441 |

جاده های استان گیلان برفی است / ارتفاع برف در محور اسالم - خلخال به ۷۵ سانتی‌متر رسید

هم اکنون برف خفیف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، فومن، رضوانشهر و سیاهکل در حال باریدن است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان گفت: بارش برف شدید در محور اسالم - خلخال در حال باریدن و ارتفاع برف در این محور به ۷۵ سانتیمتر رسیده است.

به گزارش تین نیوز، غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایمنا، در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: هم اکنون بارش شدید برف در محور مواصلاتی پونل - خلخال ۵۵ سانتیمتر، اسالم - خلخال ۷۵ سانتیمتر، سیاهکل - دیلمان ۲۰ سانتیمتر، آسیابر - بره سر ۶۰ سانتیمتر، رودسر - لات محله ۵۰ سانتیمتر اشکورات - شویل ۵۰ سانتیمتر، زیاز - شوک ۳۰ سانتیمتر و فومن - ماسوله ۴۰ سانتیمتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون برف خفیف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، فومن، رضوانشهر و سیاهکل در حال باریدن است، افزود: حداکثر ارتفاع برف در محورهای بهارستان - آق چای ۲۵ سانتیمتر، توتکابن - حشمت آباد ۳۰ سانتیمتر، بره سر - قوشه لانه- کلیشم ۵۰ سانتیمتر، جیرنده - ویه ۱۰ سانتیمتر، بلوردکان - خصیب دشت ۴۵ سانتیمتر، شوک - ملکوت ۳۰ سانتیمتر و شفت - امامزاده اسحاق و امامزاده ابراهیم ۲۰ سانتیمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان با بیان اینکه بارش برف در محور ماسال - گیلوان متوفف شده و حداکثر ارتفاع برف در این محور ۵۰ سانتیمتر است، خاطرنشان کرد: زندانه در محور پونل-خلخال به دلیل احتمال ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

نیک فهم در خصوص آخرین وضعیت محورهای مرزی استان گیلان تاکید کرد: بارش خفیف برف و احتمال یخبندان در گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل، بارش خفیف برف و کولاک در گردنه الماس در محور اسالم-خلخال ۷۵ سانتیمتر و بارش خفیف برف، مه گرفتگی و احتمال یخبندان در گردنه کوهین در محور رشت- قزوین گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بارش باران و ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، خاطرنشان کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و بارش برف و باران از عصر دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در گیلان، ۵۴۲ راهدار، سر اکیپ و راننده با ۳۹۱ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین با استقرار در ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای گیلان تصریح کرد: به شهروندان و مسافران توصیه می کنیم برای تردد در جاده های کوهستانی و برف گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

وی گفت: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های استان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.