| کد خبر: 258054 |

چمخاله؛ در مسیر قطب گردشگری دریایی کشور

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

تین نیوز

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چمخاله با توجه به زیرساخت های موجود می تواند قطب گردشگری دریایی کشور شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید علی نازی در حاشیه بازدید از بندر گردشگری و مسافری دریایی چمخاله اظهار کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی به این سمت رفته که بتوانیم توسعه گردشگری دریایی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه توریسم ارزش افزوده بسیار بیشتری نسبت به کالا و بار برای یک منطقه و کشور در پی دارد، افزود: بنابراین هر آنچه بتوانیم در این حوزه سرمایه گذاری کنیم ارزش افزوده بیشتری را ایجاد خواهیم کرد.

علی نازی با تاکید بر اینکه پروژه بندر چمخاله در بخش اسکله و موج شکن رو به پایان است، گفت: البته هنوز اسکله های انگشتی و مباحث مربوطه انجام نشده ولی موج شکن و پل دسترسی در حال اتمام است که امیدواریم تا پایان سال فاز اول آن به بهره برداری برسد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص بحث ایمنی دریایی این پروژه، تصریح کرد: پس از ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در مراحل بعدی بحث ایمن سازی حوضچه را در دستور کار خواهیم داشت.

وی درخصوص اهداف ساخت این پروژه تاکید کرد: بحث تفریحی و گردشگری دریایی و سفرهای داخلی بین بنادر شمالی کشور از جمله  اهداف نخست احداث این پروژه است.

علی نازی خاطرنشان کرد: هدف دوم که هدف بزرگ تری نیز بوده، ایجاد خطوط منظم مسافربری با کشورهای همجوار و همسایه است که در فاز بعدی در نظر است؛ به این منظور باید شناورها به گونه ای انتخاب شود که جوابگوی جو دریای خزر باشد.

عضو هیئت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: امیدواریم این بندر هرچه زودتر به بهره برداری برسد و با توجه به زیرساخت هایی که آماده شده است قطب گردشگری دریایی کشور خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.