| کد خبر: 268845 |

رفیعی:

بیش از ۲.۵ میلیون ایرانی در سال به ترکیه سفر می کنند

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: نبود یک اهتمام ویژه در امر گردشگری منجر به این شده تا بیش از ۲ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر کنند.

تین نیوز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: نبود یک اهتمام ویژه در امر گردشگری منجر به این شده تا بیش از ۲ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از برنا، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه بیشترین حجم توریست هایی خروجی مربوط به ترکیه است، گفت: بیش از۲.۵ میلیون نفر در سال به ترکیه سفر می کنند و ما امیدواریم انقدر جاذبه های گردشگری داخل استان های خودمان تقویت شوند که مسافران و ایرانی ها، بازدید از کشورمان را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: ما سال بعد از کرونا اتفاق خوبی را شاهد بودیم و گردشگران داخلی ما با یک تغییر رویکرد، گردشگری داخلی را رونق دادند، اما متأسفانه متولیان امر در استان ها پذیرنده خوبی نبودند و استقبال مناسبی از مسافران صورت نگرفت.

رئیس مجمع ملی تشکل های گردشگری تصریح کرد: استقبال مردم از سفر های داخلی به حدی بود که در سال بعد از کرونا ما در شیراز ۵ کیلومتر ترافیک جاده ای داشتیم، اما موفق نشدیم پذیرش درستی داشته باشیم.

رفیعی ادامه داد: حتی در کاشان یا نطنز آنقدر حجم مسافر زیاد شد که از طریق رسانه ملی اعلام کردند ظرفیت پر شده و مردم مقاصد جایگزین را انتخاب کنند، اما با این حال به دلیل عدم مدیریت درست این حجم از مسافر حفظ نشد و ما در سال قبل به یک باره شاهد ریزش شدیدی در مسافران داخلی بودیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه استاندار ها و سفرای ما اهتمام ویژه ای در امر گردشگری ندارند، در حالی که می توان با یک اقدام درست گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به بازدید از جاذبه های فرهنگی، تاریخی، تفریحی و طبیعی داخل کشور ترغیب کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.