| کد خبر: 160277 |

◄ بررسی آثار تاریخی مسیر آزاد راه کرمان-بندر عباس

آثار تاریخی مسیر آزاد راه کرمان-بندر عباس بررسی می‌شود.

تین نیوز

آثار تاریخی مسیر آزاد راه کرمان-بندر عباس بررسی می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، به گفته سرپرست هیأت باستان‌شناسی پروژه آزادراه کرمان-بندرعباس به طول حدود ۳۶۰ کیلومتر در دو استان کرمان و هرمزگان اجرا می‌شود و شهر کرمان و نواحی داخلی استان را به سواحل خلیج فارس مرتبط می‌کند.

امیر حشمدار با اعلام این خبر گفت: انجام مطالعات باستان شناسی پیش از اجرای پروژه‌های عمرانی امری ضروری برای حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی امری ضروری و گامی‌اساسی در راستای رسیدن به توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵۰ کیلومتر از مسیر این آزادراه در استان کرمان واقع شده است که از مرز این استان با استان هرمزگان در جنوب شهرستان ارزوئیه آغاز می‌شود تصریح کرد: این مسیر با عبور از ارتفاعات مرکزی استان در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، رابر، بردسیر و کرمان به غرب  شهر کرمان منتهی می‌شود.

به گفته حشمدار، بررسی باستان شناسی در این مسیر با هدف شناسایی، مستندنگاری، مطالعه و حفاظت از آثار فرهنگی و محوطه‌های تاریخی واقع در مسیر آزادراه در محدوده‌ای به طول ۲۵۰ و عرض حدود ۲ کیلومتر انجام می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی‌پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، این باستان شناس تأکید کرد: این بررسی اطلاعات لازم را برای انجام مطالعات باستان‌شناسی و حفاظتی در آینده و برنامه‌ریزی در زمینه اجرای پروژه آزادراه فراهم می‌کند و گام مهمی‌ در راستای حفاظت و مطالعه محوطه‌های موجود در مسیر  است و می‌تواند قدمی‌ در زمینه شناخت وضعیت فرهنگی منطقه و مطالعه مواد فرهنگی آن در دوره‌های مختلف باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.