| کد خبر: 159748 |

◄ ظرفیت استثنایی گردشگری سلامت در اقتصاد کشور

گردشگری سلامت از ظرفیت استثنایی در اقتصاد کشور برخوردار است و از طرفی، کشورهای اطراف و همسایگان نیاز شدیدی به استفاده از این ظرفیت ها دارند.

تین نیوز

گردشگری سلامت از ظرفیت استثنایی در اقتصاد کشور برخوردار است و از طرفی، کشورهای اطراف و همسایگان نیاز شدیدی به استفاده از این ظرفیت‌ها دارند.

 این سخن رئیس اتاق بازرگانی در نشست اعضای هیات رئیسه اتاق ایران با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که  تاکید داشت چنانچه گردشگری سلامت در کشور به درستی ساماندهی شود، نقش بیشتر و موثرتری در اقتصاد خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز، غلامحسین شافعی اظهار داشت: با اشاره به گردش مالی بالای بازار حلال در جهان گفت: سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز بوده و لازم است توجه بیشتری در این زمینه انجام شود.

وی مهمترین سرمایه هر کشور را نیروی انسانی و تاثیرگذارترین موضوع در مسائل انسانی را، بهداشت درمان و تغذیه عنوان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی در سال‌های گذشته بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خود در بخش درمان داوطلبانه گامهای موثری برداشته‌اند و «ان جی او ها»ی مختلفی با عناوین نیکوکاری در بخش سلامت شکل گرفت، اما برای بهره‌گیری و ساماندهی بیشتر این بخش، نیازمند تعاملات بیشتری با دولت است.

شافعی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی قابل توجه بخش خصوصی در بخش سلامت، دارویی، پزشکی و به ویژه صنایع غذایی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، ایران از پتانسیل بالایی برخوردار است، ضمن اینکه دارو و تجهیزات پزشکی در سالهای گذشته سهم و نقش بالاتری در اقتصاد و بازارهای جهانی یافته است.

24 دیماه گذشته تفاهم نامه همکاری بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، به منظور تحقق اهداف سند چشم انداز20 ساله، قوانین و برنامه های توسعه اقتصادی - اجتماعی کشور و در اجرای فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه علمی و فناوری و تقویت اقتصاد مقاومتی و توسعه صنعت کشور و بالندگی اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ظرفیت های متقابل موجود تدوین و مبادله شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.