| کد خبر: 159172 |

◄ خانه‌مسافرها راهکاری برای سفر اقشار کم‌درآمد

در شهرستان‌ها خانه مسافرها هزینه زندگی خانواده‌ها را تأمین می‌کند. مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان این موضوع افزود: وجود خانه‌مسافرها کمکی بزرگی به اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه برای سفر است.

تین نیوز

در شهرستان‌ها خانه مسافرها هزینه زندگی خانواده‌ها را تأمین می‌کند. مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بابیان این موضوع افزود: وجود خانه‌مسافرها کمکی بزرگی به اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه برای سفر است.

مهرداد بائوج لاهوتی با انتقاد از توقف صدور پروانه بهره‌برداری برای خانه‌‌مسافرها از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: اگرچه این اقدامات در جهت تکمیل ظرفیت هتل‌ها انجام می‌شود اما اشتغال مردم بومی را تضعیف می‌کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این تصمیم به رسیدگی بیشتری نیاز دارد چراکه زندگی افراد زیادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ در بسیاری از استان‌های گردشگرپذیر هزینه‌های زندگی مردم از این راه تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا از این خانه‌مسافرها برای اقامت گردشگران و افزایش درآمد مردم بومی آن منطقه استفاده می‌شود ؛ درصورتی‌که برای خانه‌مسافرها مجوز صادر نشود این مکان‌ها به‌صورت پنهانی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

لاهوتی اظهار کرد: در صورت فعالیت پنهانی خانه‌مسافرها  بر روی آن‌ها نظارتی صورت نمی‌گیرد بنابراین نمی‌توان مسائل امنیت مسافران را تأمین کرد؛ امروزه در بسیاری از استان‌ها مکان‌هایی همچون کیوسک مشخص‌شده که مردم برای اجاره خانه‌مسافرها به آنجا مراجعه می‌کنند و تمام قوانینی که برای هتل و مسافرخانه ضروری است در آنجا نیز اجرا می‌شود.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در ادامه تأکید کرد: اجاره خانه‌مسافرها از طریق این مکان‌ها امنیت این خانه‌ها را افزایش می‌دهد؛ اگرچه ساماندهی این کیوسک‌ها ضروری است اما کار چندان پیچیده‌ای نیست.

وی بابیان اینکه در بسیاری از استان‌ها امرارمعاش مردم از طریق اجاره خانه‌مسافرهاست، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید برای ساماندهی این خانه‌ها ضوابط و قوانینی را تدوین کند ولی متوقف شدن صدور پروانه برای آن‌ها اقدام اشتباهی است.

عضو فراکسیون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در پایان افزود: در کشور باید شرایطی فراهم شود که همه اقشار جامعه بتوانند به سفر روند؛ برخی از افراد توانایی مالی لازم برای هزینه هتل‌های چند ستاره را ندارند درواقع وجود خانه‌مسافرها کمکی بزرگی به اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه درزمینهٔ گردشگری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.