| کد خبر: 147901 |

اجرای طرح‌های توسعه حمل‌ونقل ۲۸ میلیارد دلار می‌خواهد

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌برای اجرای طرح‌های توسعه حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی ۲۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

تین نیوز

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی با بیان این‌که تاکنون شهرسازی به صورت خودرومحور انجام می‌شد،‌ اظهار کرد:‌ شهرسازی ریل‌پایه را در دستور کار قرار داده و ترغیب می‌کنیم که در این خصوص، دو دهه باید تلاش کرد. شهرداری و مردم باید به این تحول بنیادین توجه کنند زیرا از طریق شهرسازی ریل‌پایه میزان دسترسی، ایمنی و آرامش روانی بهتر می‌شود.

آخوندی با ابراز این‌که بخشی از حمل‌و‌نقل کلانشهرها مربوطه به حمل‌ونقل حومه‌ای است، تصریح کرد:‌ به عنوان نمونه روزانه 1.2 میلیون نفر از حومه به شهر تهران سفر می‌کنند که 98 درصد این سفرها با خودرو شخصی انجام می‌شود. این حجم از سفر با خودروی شخصی در وقت، آلودگی و تصادفات نقش قابل توجهی دارد.

وی با بیان این‌که امسال، سال اول برنامه ششم است و برای توسعه حمل و نقل حومه‌ای به سرمایه‌گذاری در زیرساخت و ناوگان نیاز داریم از جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی در بخش حمل‌ونقل به‌عنوان یک مسئله مهم یاد کرد و افزود:‌طرح‌های ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل ریلی حدود 28 میلیارد دلار به سرمایه‌گذاری نیاز دارد که این عدد باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برای توسعه حمل و نقل ریلی باید صندوق توسعه ملی وارد این بحث شود که در برنامه ششم توسعه به آن توجه شده است. بدین منظور قانون فراهم شده اما برای اجرای آن باید منابع موردنیاز تامین شود. 

عباس آخوندی

وبلاگ‌نویس
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.