| کد خبر: 240767 |

◄ سفرت به خیر اما...

آیا تا به حال فکر کرده اید خودِ ماییم که می توانیم سلامتی مان را تضمین کنیم؟

تین نیوز

فروردین که می شود، چمدان ها را می بندیم و عزم مان را جزم می کنیم که سال نو را با سفری دلخواه آغاز کنیم. هنگام حرکت پشت سرمان آب می ریزند که سفرمان به خیر شود؛ یعنی به زودی و به سلامتی بازگردیم. آیا تا به حال فکر کرده اید خودِ ماییم که می توانیم سلامتی مان را تضمین کنیم؟ رفتار ماست که می تواند سلامت ما را ضامن شود؟

بله درست است، رعایت کردن یک سری از نکات ما را گزند حوادث تا حد زیادی در امان نگه می دارد.

اگر راننده ایم، قبل از سفر خوب استراحت کنیم تا در حین رانندگی دچار خواب آلودگی نشویم، کمربند ایمنی را ببندیم، از تلفن همراه حین رانندگی استفاده نکنیم، با عجله نرانیم، بیش از حدمجاز سرنشین سوار نکنیم، حواسمان به علائم باشد. چراغ راهنمایی و رانندگی را ندیده نگیریم. سبقت بی جا نگیریم. به هشدارها توجه کنیم. به اخبار هواشناسی توجه داشته باشیم. مدارک شناسایی لازم را همراه داشته باشیم. مقصد را قبل از حرکت مشخص کنیم. از داروهای خواب آور استفاده نکنیم . با خودروهای همسفر خود، مسابقه سرعت نگذاریم. از پارک کردن در جای نامناسب خودداری کنیم. مراقب باشیم مسیر را نبندیم.

اگر مسافریم، حتما از مقصد و محل اقامت خود مطمئن شویم. به نرخ بلیت و هزینه اقامت توجه داشته باشیم. اگر با وسیله حمل و نقل عمومی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما مسافرت می کنیم بلیت رفت و برگشت را تهیه کنیم. به راننده آدرس اشتباه ندهیم و سر به سر راننده نگذاریم. بستن کمربند ایمنی از نکات ضروری است، آن را رعایت کنیم. کودکان را تا حد امکان روی صندلی جلو ننشانیم. از پرتاب کردن اشیا به بیرون از خودرو خودداری کنیم. به صورت پیوسته و طولانی در خودرو با تلفن همراه صحبت نکنیم. برای سفر با وسیله نقلیه عمومی حتما به موقع در ایستگاه حاضر باشیم. در حفظ آرامش سایر مسافران کوشا باشیم. هنگام ناراحتی و نگرانی احتمالی، به خودرو صدمه ای وارد نکنیم. هنگام بروز حوادث احتمالی، خونسردی خود را حفظ کنیم. راننده را به رانندگی با سرعت بالا تشویق نکنیم. هوای همسفران خردسال و هم سفران سالخورده را داشته باشیم. موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا باعث رنجش همراهان نشویم.

همه آنچه که در بالا گفته شد جهت یادآوری بود. نکاتی است که می دانیم اما ممکن است فراموش کرده باشیم.

مراقب باشیم و یادمان نرود که کسی در جایی منتظر ماست؛ چشم به راهش نگذاریم.

و در پایان: «چو از این کویر وحشت به سلامتی گذشتی، به شکوفه ها ، به باران ، برسان سلام ما را»

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.