| کد خبر: 261721 |

◄ روند پهلوگیری شناورهای تناژ بالا در بندر شهید باهنر سرعت گرفت

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از سرعت گرفتن روند پهلوگیری شناورهای تناژ بالا در بندر شهید باهنر خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : امکان افزایش 2 برابری پهلوگیری شناورهای با آبخور 11.5 متر از توانمندی های بالقوه این بندر در امر تخلیه و بارگیری کالا وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمد حسینی تختی افزود : با توجه به افزایش پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در سال جاری و نیز سرعت بخشی در نُرم تخلیه و بارگیری در  بندر شهید باهنر ، امکان 2 برابر شدن این رویه با دارا بودن ظرفیت های ویژه این بندر وجود دارد .

وی ادامه داد : در سال جاری 132 فروند شناور بالای هزار تن در این بندر پهلو گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این مدت 21 درصد افزایش به ثبت رسیده است .

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود : ظرفیت بندر شهید باهنر و نیز زیر ساخت های لجستیکی مناسب ، این بندر را به نقطه عطف مناسب و اصلی صادرات و واردات انواع کالاهای فله ، یخچالی و سایر کالاها تبدیل کرده است . 

محمدحسینی تختی از امکان 2 برابر شدن پهلوگیری شناورهای با آبخور 11.5 متر در این بندر خبر داد و یادآور شد : از ابتدای سال جاری تاکنون روند تخلیه و بارگیری شناورهای تناژ بالای حامل کالای فله رو به افزایش بوده که این میزان متناسب با درخواست های صاحبان کالا افزایش خواهد یافت .

لازم به ذکر است ؛ بندر شهید باهنر به عنوان سومین بندر صادراتی در کشور و نیز پنج بندر زیر مجموعه در شرق هرمزگان از قابلیت های خاص در عرصه تجاری و مسافری بین المللی برخوردار است . 

موقعیت ممتـاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس ، اتصـال به شبکه راه های بین المللی ، آبخور مناسب 11.5 متر برای پهلوگیری کشتی های تناژ  بالا از دیگر مزیت های این بندر راهبردی در منطقه به شمار می رود .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.