| کد خبر: 166679 |

◄ مسکن‌های مهر با حل مشکلات آب و برق به مردم تحویل داده شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعلام کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پرند آماده افتتاح بوده و نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم هستند.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعلام کرد:حضور نمایندگان مجلس در شهر پرند باعث بررسی و در نهایت حل مشکلات می‌شود، پرند بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر در کشور است که امروز مسئولان توانسته‌اند بخشی از مشکلات این شهر را حل‌وفصل کنند.

به گزارش تین‌نیوزو به نقل از روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پرند حبیب‌الله طاهرخانی گفت: طرح مسکن مهر یک طرح کلی برای صاحب‌خانه‌ شدن بود که دراین‌باره باید دستگاه‌های خدمات رسان نیز پا به کار باشند، امروز از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران می‌خواهیم مشکلات پرند را بینند و برای حل آن‌ها تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به‌صورت آماده افتتاح در پرند داریم که نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم است.

طاهر خانی با اشاره به مشکلات زیربنایی و روبنایی شهر جدید پرند، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ برج بلندمرتبه در پرند وجود دارد اما آتش‌نشانی این شهر هنوز از امکانات لازم برخوردار نیست همچنین نیازهای دیگری به‌مانند مدارس، بیمارستان، فضاهای فرهنگی و ... در شهر جدید پرند مشهود است و برای رسیدن به شرایط مطلوب لازم است که همه دستگاه‌های متولی وارد میدان شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه شرکت عمران پرند از منابع داخلی خود برای رفع مشکلات زیربنایی و روبنایی بهره گرفته است، ابراز امیدواری کرد که نمایندگان محترم مجلس توجه ویژه‌ای به شهر جدید پرند داشته باشند و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز وظایف خود را در راستای توسعه این شهر انجام دهند.

یادآور می‌شود که در جریان سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونین وزیر راه و شهرسازی، مدیران کل ادارات آب،برق و گاز استان تهران به شهر جدید پرند، از بوستان مشاهیر، ایستگاه راه‌آهن و برخی پروژه‌های مسکن مهر بازدید به عمل آمد.

مسکن‌های مهر باید با حل مشکلات آب و برق به مردم تحویل داده شود

به گزارش فارس محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در این بازدید اعلام کرد: ازآنجایی‌که موضوع تحقیق و تفحص از مسکن مهر در کمیسیون و مجلس تصویب‌شده بود، این بازدید در راستای تکمیل تحقیقات ما در همان راستای این تحقیق و تفحص است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در این بازدید مشخص شد که حدود ۲۲ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره‌برداری است که قسمت عمده‌ای از این واحدها یا مشکل برق‌دارند و یا درگیر مسائلی از قبیل آب هستند که عملاً بهره‌برداری را امکان‌پذیر نمی‌کند.

رضایی کوچی افزود: طی نشستی که امروز با مدیران عامل آب، برق و گاز استان و همچنین مدیران ستادی وزارت نفت و وزارت نیرو برگزار شد، قرار بر این شد براساس برنامه زمان‌بندی که شرکت‌ عمران شهرهای جدید برای بهره‌برداری از این مسکن مهر ارائه می‌دهند، آن‌ها بتوانند خدماتشان را کامل کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون این واحدها ساخته‌شده و تعدادی از آن‌ها نیز در حال بهره‌برداری است، متأسفانه بعضاً یا آب یا گاز و یا برق ندارند، بنابراین این پروژه‌ها عملاً نباید قابل‌استفاده باشد تا مشکلات آن‌ها برطرف شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: براساس جمع‌بندی جلسه و بازدید مقرر شد این واحدها در اختیار مردم قرارگرفته و هم‌زمان هم مشکل آب، برق و گاز آن‌ها نیز حل شود.

رضایی کوچی همچنین عنوان کرد: در بخش دیگری از این بازدید به موضوع متروی پرند هم اشاره شد، ازآنجایی‌که مترو تا شهر فرودگاهی حضرت امام خمینی(ره) بهره‌برداری شده، باید ۱۷ کیلومتر دیگر ادامه پیدا کند تا مردم شهر پرند هم بتوانند از مترو استفاده کنند.

وی همچنین یادآور شد: طبیعی است که هرچه بتوانیم رفت‌وآمد مردم را تسهیل کنیم، ظرفیت برای حضور مردم در شهر پرند بیشتر خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وجود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر در پرند گفت: تقریباً بزرگ‌ترین سایت مسکن مهر در این شهر وجود دارد و طبیعی است که باید بر اساس توافقات قبلی زیرساخت‌های اصلی ازجمله محوطه‌سازی، دسترسی به جاده و همچنین امکاناتی همچون آب، برق و گاز توسط دولت انجام شود که امروز با توجه به جلسه‌ای که برگزار شد، دستگاه‌های اجرایی متعهد شدند هم‌زمان با بهره‌برداری از این واحدها و هنگام تحویل آن‌ها به مردم مسئله آب، برق و گاز آنها هم حل‌شده باشد و دیگر مردم مشکلات این‌چنینی نداشته باشند.

رضایی کوچی با اعلام اینکه موضوع تحقیق و تفحص از مسکن مهر منتفی نشده است، ادامه داد: این موضوع منتفی نشده است، بازدید امروز ما تنها یک قسمت از این تحقیق و تفحص بود و ما برای انجام تعهداتمان نیاز به بازدید از این پروژه داشتیم و موضوع تحقیق و تفحص همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ما موضوع کیفیت ساخت‌وسازها و فنی ساخته‌شدن واحدها را در دستور کارداریم و در خصوص مترو هم قرار شد طی دو هفته آینده با حضور شهردار تهران نشست ویژه‌ای برگزار شود و موضوع متروی شهر پرند را هرچه سریع‌تر حل کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین عنوان کرد: البته متأسفانه در شهر پرند ازآنجایی‌که جمعیتی بیش از ۱۵۰ هزار نفر دارد و پیش‌بینی ۷۰۰ هزار نفر دیگر برای سکونت هم در نظر گرفته‌شده است، متأسفانه این شهر فاقد مکان درمانی مناسب است.

رضایی کوچی با اشاره به دیگر مشکلات موجود در شهر پرند عنوان کرد: این شهر نیاز به بیمارستان کافی دارد، همچنین فضاهای آموزشی آن نیز بسیار کم است. در این شهر بیش از ۳۰۰ برج بالای ۱۲ طبقه داریم، جالب است بدانید در کل شهر تهران ما تنها ۷۰۰ برج بالای ۱۲ طبق داریم، اما در شهر پرند ۳۰۰ برج بالای ۱۲ طبقه وجود دارد که طبیعی است باید ماشین‌های آتش‌نشانی که بتوانند در طبقات بالا هم خدمات ارائه دهند هم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌های دیگر هم این شهر دچار مشکلاتی است که امروز ما کمیته‌ای برای بررسی و پیگیری این مشکلات و همچنین پیگیری سفر کمسیون به پرند را انجام داده و مصوبات انجام‌شده را بررسی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.