| کد خبر: 260708 |

بنادر مازندران با ۱۵۰ میلیاردتومان لایروبی می‌ شود

برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر و افزایش آبخور کشتی ها، لایروبی بنادر مازندران با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام می شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: برای مقابله با کاهش تراز آب دریای خزر و افزایش آبخور کشتی ها، لایروبی بنادر مازندران با ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیاکجوری با بیان اینکه کاهش تراز آب دریای خزر مشکلاتی برای همه بنادر ایرانی و خارجی حاشیه این دریا ایجاد کرده است، گفت: لایروبی حوضچه های بنادر به عنوان یکی از برنامه های دولت از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: قرارداد لایروبی حوضچه های بندر نوشهر منعقد و ۱۰۰ میلیارد تومان برای لایروبی ۵۰۰ هزار متر مکعبی اختصاص یافته است.

کیاکجوری داد: تجهیز کارگاه برای لایروبی در بندر نوشهر انجام و لایروبی تا یک ماه آینده آغاز می شود.

وی گفت: لایروبی در بندر فریدونکنار نیز با هزینه ۵۰ میلیارد تومانی در حال عقد قرارداد است که در جریان آن ۲۵۰ هزار متر مکعب رسوب و گل و لای از حوضچه های این بندر تخلیه می شود. همچنین، با توجه به روند عقد قرارداد پیش بینی می شود لایروبی حوضچه های بندر فریدونکنار نیز تا اوائل زمستان امسال انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران ادامه داد: با لایروبی حوضچه بنادر نوشهر و فریدونکنار کشتی هایی با حجم آبخور بیش از ۴ متر می توانند در این بنادر عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام دهند.

کیاکجوری گفت: با لایروبی بنادر دغدغه ها به صفر کاهش پیدا نمی کند، اما تا چند سال تردد کشتی ها با سهولت و ایمنی بیشتر انجام می شود.

بندر فریدونکنار پایلوت شناورهای مسافرت های دریایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه توسعه سفرهای دریایی تاکید مسئولان کشوری و استانی است، گفت: تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های بزرگ و فعال در بخش توریسم و مهمان پذیری کشور برای راه اندازی شناور مسافری استاندارد در دریای خزر منعقد شده است.

وی افزود: بر اساس فرایندی که در سازمان بنادر و دریانوردی حاکم است سرمایه گذار بخش خصوص ۸ ماه فرصت دارند طرح نهایی خود را ارائه دهد که اگر تصویب شود قرارداد نهایی منعقد می شود.

کیاکجوری ادامه داد: بعد از عقد قرارداد ۱۴ هکتار زمین در فریدونکنار در اختیار سرمایه گذار قرار می گیرد تا شناور مسافری استاندارد که تاکنون در بخش ایرانی دریای خزر فعال نبودند فعال شوند.

خروج همه کالاهای رسوبی از بنادر مازندران تا یک ماه آینده

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: پس از سفر سرزده رئیس قوه قضاییه به مازندران در ۱۸ خرداد ماه امسال سرعت خروج کالاهای رسوبی در بنادر استان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از کالاهای رسوبی در این مدت از بنادر خارج شده است، افزود: با ادامه این روند پیش بینی می شود تا یک ماه آینده همه کالاهای رسوبی از بنادر مازندران ترخیص شوند.

به سرانجام رسیدن چند طرح توسعه ای در بنادر استان

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران بندر نوشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین بنادر کشور اکنون در داخل شهر قرار گرفته است، گفت: تردد کامیون های حامل کالا سبب ایجاد ترافیک در شهر می شد به همین دلیل ایجاد راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی این شهر از سال های گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کیاکجوری تملک اراضی برای ایجاد این راه دسترسی را پرهزینه ترین بخش این طرح دانست و ادامه داد: ۹۵ درصد تملک ها انجام شده و چند قطعه باقی مانده است که در صورت تملک این قطعات این طرح حیاتی برای بندر و شهر نوشهر به سرانجام می رسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: قرارداد ساخت کارخانه تجهیزات پزشکی و کیت های آزمایشگاهی در بندر نوشهر با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیاردی بخش خصوصی و اشتغال مستقیم ۲۵۰ نفر نیز منعقد شده است.

وی افزود: با تاسیس این کارخانه که در بنادر خاورمیانه بی نظیر است بخشی از نیازهای تجهیزات پزشکی ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر تامین می شود.

کیاکجوری ادامه داد: قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات در بندر نوشهر منعقد شده است که اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و با بهره برداری از آن ظرفیت نگهداری کالا در بندر نوشهر ۳۰ هزار تن افزایش پیدا می کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه ۷ طرح عمرانی با ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بنادر مازندران در دست اجرا است، گفت: طرح تفکیک آبرسانی برای سامانه آتش نشانی بندر نوشهر و برج کنترل و ساختمان اداری بندر فریدونکنار از جمله طرح هایی است که هفته دولت امسال بهره برداری می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: سامانه آتش نشانی بندر نوشهر تاکنون از آب شهری استفاده می کرد، اما اکنون با نصب تجهیزات آب مورد نیاز آتش نشانی از دریا تامین می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.