| کد خبر: 259248 |

تکمیل کریدور شمال جنوب منجر به افزایش توان صادراتی می شود

نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب و اتصال بندر امیرآباد به اسکله رو - رو منجر به افزایش توان صادراتی مازندران می شود.

تین نیوز

 نایب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس گفت: تکمیل کریدور شمال جنوب و اتصال بندر امیرآباد به اسکله رو - رو منجر به افزایش توان صادراتی مازندران می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، کمال علیپور خنکدار درباره دست آوردهای سفر تیم اقتصادی با مدیریت سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران به روسیه با بیان اینکه اوراسیا مستعد ورود تجار و سرمایه گذاران کشور ما است، اظهار کرد: استاندار مازندران با هوشیاری و شناخت کامل از این ظرفیت به همراه تیم اقتصادی و تجاری راهی روسیه شد که می تواند زمینه ساز افزایش تبادل تجاری بین دو کشور باشد.

وی تکمیل کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر امیرآباد به اسکله رو- رو برای افزایش ظرفیت صادرات به کشورهای cis دانست و افزود: با توجه به اینکه بندر امیرآباد از بنادر نسل سوم و بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر است، توسعه و تکمیل ظرفیت آن می تواند دروازه ورودی به اوراسیا باشد.

نماینده مردم حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی ضمن قدردانی از سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران برای برقراری ارتباط اقتصادی و سیاسی فرامرزی در راستای سیاست های دولت سیزدهم، یادآورشد: اقدام استانداری در پیگیری توانمندی صادرات مازندران به روسیه بهنگام بود و انتظار می رود تا ضمن حفظ این رویه، ارتباطات بیشتر شود تا زمینه تبادل تجاری بیشتر فراهم شود.

علیپور از حمایت مجمع نمایندگان مازندران از دستاوردهای سفر استاندار و گروه تجاری، اقتصادی مازندران به روسیه خبر داد و تصریح کرد: با توجه به نگاه دولت آیت الله رئیسی به سیاست خارجی و ارتباط با دول مختلف جهت تحکیم روابط بین المللی و اقتصادی و تجاری، مازندران به دلیل قرار داشتن در حاشیه خزر و نوار مرزی کشور، از فرصت بالایی جهت ارتباط گیری در راستای نقش آفرینی در افزایش GDP کشور دارد.

وی از استاندار و همه مسئولان مازندران خواست تا توانمندی کشاورزی و گردشگری مازندران به کشورهای اوراسیا شناسانده شود و اظهار کرد: در حوزه جذب توریست از کشورهای cis باید بیشتر تلاش شود و تحقق تکمیل ظرفیت گردشگری و توریست پذیری مازندران می توان استان را به توان بالای اقتصادی برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.