| کد خبر: 260996 |

2 گام تا افتتاح آزادراه اصفهان شیراز؛ ۶ قطعه همزمان افتتاح می شود

عملیات اجرایی آزادراه شیراز - اصفهان اکنون آماده افتتاح در ۶ قطعه به صورت یک جا است.

تین نیوز

یکی از شاخص ترین پروژه های آزادراهی کشور در استان فارس قرار دارد که در سفر رئیس جمهور به این استان در سال ۱۴۰۰ موضوع تامین اعتبار آن بررسی و انجام شد. عملیات اجرایی آزادراه شیراز - اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور یاد می شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و پس از تامین اعتبار در دولت سیزدهم، اکنون آماده افتتاح در ۶ قطعه به صورت یک جا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، تکمیل اَبَر پروژه آزادراه شیراز به اصفهان که در مهرماه سال ۱۴۰۰ به پیشرفت ۸۵ درصدی رسیده بود، پس از تامین اعتبار از سوی دولت سیزدهم، هم اکنون آماده افتتاح است و مسیر فعلی را تا ۲ ساعت کوتاه تر می کند.

گزارش مهم و پربازدید امروز را بخوانید:

◄ افتتاح اتوبان اصفهان شیراز با قیر رایگان جلو افتاد؟

◄ پولدار شدن صاحبان کامیون های فرسوده و میلیاردر شدن مالکان پرایدهای اسقاطی!

مسیر فعلی شیراز به سمت اصفهان ۴۸۵ کیلومتر و مدت زمان سفر نیز ۵.۵ تا ۶ ساعت به طول می انجامد. با افتتاح آزادراه شیراز- اصفهان که برخلاف مسیر فعلی، به شکل مستقیم است طول مسیر ۱۳۰ کیلومتر کوتاه تر شده و نزدیک به ۲ ساعت از زمان سفر نیز کاسته خواهد شد.

عملیات اجرایی آزادراه شیراز- اصفهان که از آن به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های آزادراهی کشور و یکی از مهمترین طرح های ملی یاد می شود، در سال ۱۳۸۹ آغاز شد و هم اینک حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این آزادراه که قرار است در ۶ قطعه به صورت یک جا افتتاح شود، درحال تکمیل عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی است.

محمود ملازینل مدیرکل امور مجریان آزادراه ها پیشتر با اشاره به برنامه افتتاح طولانی ترین آزادراه کشور در یک مرحله به طول ۲۱۰ کیلومتر، گفته بود: البته آزادراه زنجان- تبریز طول بیشتری دارد و حدود ۲۴۵ کیلومتر است، اما در چهار مرحله به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: آزادراه مذکور از این حیث که در ۶ قطعه در یک مرحله به بهره برداری می رسد، عنوان طولانی ترین افتتاح آزادراهی را به خود گرفته است.

برپایه این گزارش، با افتتاح این آزادراه سالیانه ١٣٠ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در کشور خواهیم داشت که در مقیاس صرفه جویی سوخت عدد قابل توجهی است.

برنامه دولت این است که بعد از افتتاح این مسیر با ادامه محور به سمت اتصال به بوشهر، شبکه کریدوری کشور از شمال از طریق مرکز کشور به دریا متصل کند.

کارشناسان معتقد هستند که آزادراه شیراز - اصفهان بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که بهره برداری از آن ارزش اقتصادی قابل توجهی داشته و گام مهمی ترانزیت کالا از استان های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا مهدوی 2 2

    چند روز پیش یکی از مسوولان فارس مصاحبه کرده بود و گفته بود یه بخش هایی از قطعه هفت هم آماده سازی میشه برای افتتاح تا ترافیک بوجود نیاد بعد تا بهمن قطعه هفتم کامل آماده میشه

  • ناشناس 1 3

    سلام این بزرگراه بایست هر چه زودتر افتتاح سپس نواقص کوچک آن به مرور مرتفع گردد

  • ناشناس 1 0

    قطعه اول که از طرف امین آباد میاد تا دوراهی حنا اگر بخواهند همینطور تحویل بدهند کل جاده ناهموار وموج یفکری اول برای ناهموار بودنش کنند بعد افتتاح بشه

  • ناشناس 0 0

    مهمترین قطعه همان قطعه هفت هست گه هنوز حتی تملک هم نشده....باید بومی باشید تا بفهمید من چی میگم.

  • ناشناس 0 0

    باتوجه به طولانی شدن زمان بهتره پروژه هر چ زودترافتتاح بشه وبمرورزمان نواقص تکمیل بشه

  • ناشناس 0 0

    باسلام ببخشید زمین‌های اطراف تنگ خیاره که نزدیک بزرگراه شیرازاصفهان هست برای مجموعه رفاهی وتفریحی فروش رفته؟

  • ناشناس 0 0

    باسلام ببخشید حقیقت داره که بزرگترین ‌ شهرک کنارآزادراه شیرازاصفهان ساخته میشه