| کد خبر: 260737 |

آغاز ترانزیت ریلی بار از روسیه به عربستان از کریدور ایران؛

اولین قطار باری از روسیه وارد ایران شد

مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار باری از روسیه به ایران خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن از ورود اولین قطار باری از روسیه به ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدمیعاد صالحی -مدیرعامل شرکت راه آهن- چندی پیش درباره تاثیر دیپلماسی بر حوزه حمل ونقل و پررنگ شدن ترانزیت از ایران گفته بود: از زمانی که در راه آهن حضور پیدا کردیم، بنا داشتیم گفتمان ترانزیت را پررنگ کنیم و با کشورهای همسایه بیشترین دیپلماسی را در حوزه حمل ونقل ریلی داشته باشیم؛ به همین دلیل ما کریدور شمال به جنوب را ایجاد کرده و اکنون ۴۷۰۰ کیلومتر مسیر تمام ریلی را از روسیه به هند داریم که می توانیم بار را ترانزیت کنیم و درآمد داشته باشیم و از مهر ۱۴۰۱ این کار عملیاتی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز به تازگی نیز درخصوص کریدور شمال - جنوب اعلام کرده بود: در نشست با قائم مقام راه آهن روسیه مقرر شد برای جهش ترانزیت از ایران، پنج نوع کالای راهبردی و پرحجم آنها هدف گذاری شود تا هم برنامه ریزی برای ترانزیت بلندمدت کالا صورت گیرد و هم زمان تشریفات گمرکی، مجوز وزارتخانه های مختلف در ایران، تخلیه و بارگیری بندر و تخصیص کشتی کاهش یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روبط عمومی راه آهن، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با پیگیری و دیپلماسی حمل و نقل ریلی در دولت سیزدهم، قطار ترانزیتی کانتینری شامل ۳۶ کانتینر، برای اولین بار از مبدا روسیه به مقصد عربستان از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی به سمت بندر عباس اعزام شد تا از آنجا به جده منتقل شود.

گفتنی است در راستای تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر تقویت مناسبات با همسایگان و کشورهای cis و همچنین برنامه وزارت راه و شهرسازی برای تقویت ترانزیت و فعال کردن کریدورهای جدید، همزمان با هفته دولت قطار کانتینری کریدور شمال جنوب با ۲۸ واگن برای اولین بار از مسیر ریلی شرق دریای خزر و از مبدا روسیه وارد مرز ریلی اینچه برون شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 1 2

    احسنت بر مدیر عامل جوان. ملاحظه میفرمائید که بدون ساخت راه آهن رشت - آستارا با استفاده از امکانات موجود میشه کوریدور شمال جنوب رو فعال کرد. با همین فرمون ادامه بدید.