| کد خبر: 257200 |

لزوم ورود وزارت نفت جهت تخصیص اعتبار به محور ملی جهرم - لار - بندرعباس

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بر ضرورت ورود وزارت نفت جهت تخصیص اعتبار به محور ملی جهرم - لار - بندرعباس تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بر ضرورت ورود وزارت نفت جهت تخصیص اعتبار به محور ملی جهرم - لار - بندرعباس تاکید کرد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های اداره کل راه و شهرسازی لارستـان، تونل وحدت در محور لار - جهرم و تونل شهیده باختر بیگلری در محور لار - بستک از دیگر مقصدهای مورد بازدید بود که به اتفاق حسن شبانی مدیرکل  راه و شهرسازی لارستـان انجام شد.

حسن شبانی مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان در حاشیه بازدید از تونل شهیده باختربیگلری اظهار داشت : احداث تونل ٤٣٠ متری شهیده باختر بیگلری در کیلومتر ٦٥ محور لار – بستک جهت حذف گردنه پاسخند زمینه ساز اتصال مرکز کشور به بنادر اقتصادی- توریستی بندر لنگه، چارک، آفتاب و جزیره کیش شده و بهینه ترین مسیر زمینی برای دسترسی استان فارس به این مناطق به شمار می رود.

وی افزود : حفاری تونل شهیده باختر بیگلری مهرماه سال ١٣٩٩ وارد فاز اجرایی شد و ظرف مدت یکسال عملیات حفر این تونل ٤٣٠ متری به اتمام رسید  و پس از آن کف برداری و تحکیمات تونل هم صورت گرفت و هم اکنون پیمانکار آماده ی اجرای عملیات لاینینگ است.  

مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان تصریح کرد : طول کلی محور لار - بستک ١٢٠ کیلومتر بوده که ٦٨ کیلومتر آن، در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان واقع شده است که با اجرا و تکمیل عملیات بهسازی محور لار - بستک و تکمیل تونل شهیده باختر بیگلری طول کلی محور ٩٠ کیلومتر کاهش می یابد.

در ادامه مدیر کل راه و شهرسازی لارستان تونل وحدت را به عنوان یکی از پروژه های مهم در جهت تکمیل باند دوم محور ملی جهرم - لار - بندرعباس قلمداد کرد و اذعان داشت : در راستای تقسیم بخشی از بار ترافیکی سنگین و اقدامات اساسی در دوبانده شدن محور لار – جهرم این تونل ٧٧٠ متری بایستی هر چه زودتر به پایان برسد تا عدم تکمیل آن در زمان بهره برداری از محور مذکور خللی در مسیر کار ایجاد نکند.

شبانی با اشاره بر اینکه مکاتبات زیادی از سوی استانداری فارس، اداره کل راه و شهرسازی لارستـان با وزارت متبوع و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با وزارت نفت صورت گرفته است، درخواست کرد که موضوع حجم زیاد محموله های نفتی از این محور که باعث چالش و حجم ترافیک سنگین و خطرات جاده ای شده در سفر رئیس جمهور به استان فارس به عنوان موضوعی مهم مطرح و در این سفر مصوب شود تا وزارت نفت ملزم به تخصیص اعتبار جهت تکمیل این محور شریانی شود.

در ادامه رضایی همزمان با بازدید از پروژه ها طی تماس هایی با مسئولین مربوطه در بخش های مختلف خواستار توجه بیشتر و تخصیص اعتبارات کامل به پروژه های راهسازی در منطقه شد و بر این اساس قول مساعدت جهت پیگیری و اخذ اعتبارات در پروژه های مذکور از سوی وی صورت گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.