| کد خبر: 159588 |

رانندگان مهم‌ترین اجزای صنعت حمل‌ونقل کشور

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در مراسم بزرگ رانندگان خیر و نمونه شهرستان زرین‌دشت گفت : صنعت حمل‌ونقل از تأثیر گزار ترین صنایع کشور و رانندگان از مهم‌ترین اجزای این صنعت پویا و فعال هستند.

تین نیوز

مدیرکل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس در مراسم بزرگ رانندگان خیر و نمونه شهرستان زرین‌دشت گفت : صنعت حمل‌ونقل از تأثیر گزار ترین صنایع کشور و رانندگان از مهم‌ترین اجزای این صنعت پویا و فعال هستند.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، مهندس علیرضا سیاهپور با اشاره به اینکه صنعت حمل‌ونقل پشتیبان تمامی صنایع کشور است، افزود: رانندگان این بخش باتحمل دشواری‌های فراوان در تمامی شرایط فصل و جوی  ، همواره در حال خدمات‌دهی به مردم شریف میهن اسلامی هستند .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بابیان اینکه استان فارس به لحاظ وجود ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و رانندگان حرفه‌ای ، استانی ممتاز و دارای رتبه برتر کشور در ارزیابی و برنامه‌ریزی‌ها اعلام کرد و افزود : رانندگان حوزه حمل‌ونقل علاوه بر حمل کالای به‌موقع و ایمن درزمینهٔ های  مختلف  همچون حوادث طبیعی ازجمله  واقعه زلزله کرمانشاه و  سیل سال گذشته استان فارس به‌خوبی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رسالت سازمان راهداری در حوزه نگهداری راه‌ها افزود: با توجه به شرایط خاص اعتباری و اولویت‌بندی طرح‌ها در راستای بهسازی؛ مرمت و نگهداری محورهای مواصلاتی استان فارس تصمیم‌گیری و فعالیت اجرایی صورت می‌پذیرد.

 مهندس سیاهپور به کافی نبودن اعتبارات برای اجرای تمامی طرح‌های موردنیاز حوزه نگهداری راه‌ها نیز اشاره کرد و گفت : با توجه به ارتباط بسیار خوب با نمایندگان فعال و کوشای استان  ازجمله  رئیس کمسیون عمران و نماینده مردم شریف شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت تاکنون موفق به رفع بسیاری از مشکلات  شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در بخش راهداری شده‌ایم و تلاش‌ها برای تأمین و جذب حداکثری اعتبارات با همدلی و همکاری مجموعه مسئولان اجرایی جهت تحقق برنامه‌ها همچنان ادامه دارد.

 وی همچنین از اعطاء تسهیلات نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و همچنین تسهیلات ۶۰ ماهه با بهره‌ی ۷ درصد ، برای خرید ناوگان سواری بین‌شهری و مینی‌بوس ، به‌منظور ارتقاء سطح  وضعیت نوسازی حمل‌ونقل مسافر خبر داد و تصریح کرد : توسعه حمل‌ونقل عمومی می‌تواند موجب افزایش ضریب  ایمنی سفرها  و امنیت خاطر مسافران شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اهمیت تداوم طرح ایمن‌سازی راه‌های استان فارس و ارتقای تعداد و سطح سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و کنترل لحظه‌ای محورهای مواصلاتی استان گفت: تاکنون ۱۳۶ دستگاه سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت غیرمجاز درراه‌های اصلی نصب و راه‌اندازی شده  و در آینده نزدیک از ۳۵ سامانه هوشمند دیگر در محورهای شریانی استان ، بهره‌برداری می‌شود.

مهندس علیرضا سیاهپور همچنین از تکمیل زنجیره هوشمند محورهای اصلی استان فارس با نصب دوربین‌های توزین لحظه‌ای خبر داد و تأکید کرد : با تکمیل این زنجیره ، و رصد ناوگان حمل‌ونقل، علاوه بر اعمال قانون ، کارت‌های سوخت و هوشمند راننده متخلف نیز غیرفعال خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با قدردانی از اجرای موفق "طرح راهدار افتخاری" در شهرستان داراب و درخواست پیوستن مردم و مسئولان زرین‌دشت به این طرح ، از فعالیت مؤثر سامانه ۱۴۱ نیز خبر داد و افزود: کاربران و رانندگان جاده‌ای همواره می‌توانند به‌صورت آنلاین و یا با استفاده از تلفن گویا از وضعیت محورهای مختلف استان ، آگاه شوند.

 مهندس سیاهپور همچنین با تأکید بر توجه ویژه نسبت به درخواست‌های ارائه‌شده توسط فرماندار و امام‌جمعه و ریاست انجمن صنفی رانندگان شهرستان زرین‌دشت ازجمله ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی بر مبنای اولویت‌ها، پیگیری مطالبات حمل گندم رانندگان، ساماندهی کرایه حمل سیمان و مساعدت در مجوز مرکز صدور کارت سلامت رانندگان در شهرستان زرین‌دشت قول مساعد داد.

در این مراسم فرماندار و امام‌جمعه شهرستان زرین‌دشت نیز با تشریح جایگاه حمل‌ونقل و راهداری، مطالبات خود در این حوزه را مطرح و خواستار توجه بیشتر به حوزه راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان شدند.

 شایان‌ذکر است در پایان این مراسم از ۲۵ راننده خیر و نمونه شهرستان زرین‌دشت با اهدای لوح سپاس و تندیس  تجلیل شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.