| کد خبر: 262306 |

پیگیری شورای شهر برای ورود اتوبوس های جدید و تحقق وعده خودروسازان

رئیس شورای شهر تهران از پیگیری شورای شهر برای ورود اتوبوسهای جدید بر اساس تعهد سازندگان خودرو خبر داد.

تین نیوز

رئیس شورای شهر تهران از پیگیری شورای شهر برای ورود اتوبوسهای جدید بر اساس تعهد سازندگان خودرو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر تهران در مورد وضعیت ترافیک پایتخت با بیان اینکه علت ترافیک را همه می دانند، گفت: ما بیش از ظرفیت خیابان ها خودرو داریم و مردم بیشتر از خودروهای شخصی و تک سرنشین استفاده می کنند و اگر این خودروها جمع آوری شوند و با اتوبوس ها تردد کنند از تعداد وسایل نقلیه شخصی کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم می گویند باید در صف بایستند تا به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند، اظهار کرد: چند روز دیگر آلودگی و وارونگی هوا پیش می آید و بحث سالهای قبل تکرار می شود. باید ببینیم کشورهای دیگر چه کردند. در پکن می بینیم سوخت اصلاح شده و وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی بهبود پیدا کرده است.

چمران بیان کرد: همین که دولت می گوید نیازی نیست برای کسب پروانه به چند اداره مراجعه کنند، اگر عملیاتی شود، از میزان تردد خواهد کاست و  در بودجه امسال علاوه بر ۱۷ هزار میلیارد تومان رقم پیش بینی شده، ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تأمین وسایل حمل و نقل عمومی پیش بینی کردیم.

وی افزود: ۳ برابر این بودجه برای اتوبوس و مترو قرارداد منعقد شده است. در هفته های آینده از معاون حمل و نقل و ترافیک دعوت می کنیم تا زمان آغاز به ساخت واگن های مترو را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مورد ورود اتوبوس های جدید به ناوگان با بیان اینکه دیروز تعدادی اتوبوس وارد ناوگان شد، گفت: البته این ما را راضی نمی کند و پیگیری می کنیم و فشار وارد خواهیم کرد که اتوبوس سازان دستگاه هایی را که قول داده بودند، تأمین کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران همچنین در ابتدای جلسه شورا با بیان اینکه شهرداری برنامه ای خاص برای روز تهران ندارد، گفت: امید است در روزهای باقی مانده شهرداری اقداماتی انجام دهد چراکه تهران ام القرای جهان اسلام است و بایستی کار ویژه ای برای آن انجام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.