| کد خبر: 159326 |

◄ شناسایی منابع جدید در تامین بودجه مترو

برای تأمین 2 هزار واگن تنها باید 10 هزار میلیارد تومان اختصاص آورد و برای تأمین این بودجه راهی جز شناسایی منابع درآمدزایی جدید نداریم.

تین نیوز

لایحه دو فوریتی 4 هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت خط 6 و 7 مترو که امروز از سوی شهرداری به شورا ارائه شده بود با 13 رأی موافق و 7 رأی مخالف در صحن شورا به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در این جلسه بررسی لایحه دو فوریتی اوراق مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی برای توسعه خطوط 6 و 7 مترو، گفت: خطوط فعلی مترو تهران 23 هزار میلیارد تومان برای تجهیز و تجمیع نیاز دارد. برای تأمین 2 هزار واگن تنها باید 10 هزار میلیارد تومان اختصاص آورد و برای تأمین این بودجه راهی جز شناسایی منابع درآمدزایی جدید نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران بسیاری طلبکار شهرداری تهران هستند و تنها یک پیمانکار 156 میلیارد تومان از شهرداری طلب دارد که هنوز پرداخت نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران بیان داشت: امیدواریم همان‌طور که شهردار تهران وعده داده است خط 7 مترو را تا شب عید تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسد اما هنوز در این حوزه عقب هستیم و کار تازه‌ای در این خط اتفاق نیفتاده است بنابراین باید از این فرصت استفاده کنیم.

امینی از اعضای شورای شهر تهران که مخالف دو فوریت طرح دوفوریتی عرضه اوراق مشارکت ۴ هزار میلیارد تومانی برای خطوط ۶و ۷ بود، گفت:‌۴ هزار میلیارد تومان رقم کمی نیست که بدون بررسی  لایحه داده شود و ما به تصویب برسانیم؛ بهتر است که یک فوریت طرح به تصویب برسد و در کمیسیون مربوطه به شکل دقیق‌تری مورد بررسی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.