| کد خبر: 160608 |

تکمیلی/ پیروزبخت عنوان کرد:

◄ هشدار نسبت به بلندمرتبه‌سازی در تهران

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به بلندمرتبه سازی در تهران هشدارداد.

تین نیوز

‎رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نسبت به بلندمرتبه سازی در تهران هشدارداد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نیره پیروزبخت در نشست خبری خود که به مناسبت چهلمین سالروز انقلاب اسلامی برگزار شد با اشاره به مشکلات به وجود آمده در تهران به دلیل بلندمرتبه‌سازی در برخی مناطق، اظهار کرد: بروید و ببینید که بلندمرتبه سازی در تهران چه فجایعی به بار آورده است.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست خبری، با تاکید بر این مهم که ۲۵ خودرو طبق برنامه از ابتدای دی‌ماه سال جاری با توقف خط تولید مواجه هستند، تصریح کرد: این توقف نه تنها در خصوص استاندارد و کیفیت برخی خودروها بود لذا، روند توقف خط‌تولید خودروهایی که استانداردهای ۸۵‌گانه را رعایت نکنند ادامه خواهد داشت و خودروسازان فرصت خواهند داشت ابتدای تیرماه سال آینده ۶۳ استاندارد خودرویی را رعایت کنند که در غیر این صورت با توقف خط تولید مواجه خواهند شد.

پیروزبخت در واکنش به این موضوع که برخی خودروهای خارجی نیز نتوانسته‌اند استانداردهای 85‌گانه را پاس کنند، گفت: چنین مسائلی وجود ندارد و اینها تنها تبلیغاتی است که بعضا برخی به آن متوسل می‌شوند، رعایت این استانداردها براساس مقررات اتحادیه اروپا است که هم در شورای عالی استاندارد و هم در شورای سیاست‌گذاری خودرو اعلام شده است.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص آن‌که  آیا جایگزینی برای خودروهایی با قیمت های کمتر از 30 میلیون وود دارد یا خیر؟ افزود: سازمان ملی استاندارد وارد مباحث قیمت خودرو نمی‌شود و ما تنها به مقوله ایمنی مردم توجه دارد، مردم در این رابطه گله‌مند هستند وبر اساس آمار تصادفات در سطح بالائی هستند، اگر خودروها ایمن‌تر باشند به‌طور قطع آمار کشته‌ها و مجروحین رو به کاهش خواهد گذاشت.

پیروزبخت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که، آیا خودروسازان برنامه‌های خود را برای تغییر پلت‌فرم ارائه کرده‌اند یا خیر و چه تعداد خودرو در ادامه این مسیر با توقف خط تولید مواجه خواهند شد، ابراز داشت: با در نظر گرفتن استانداردهای جدید تعداد دیگری از خودروها با توقف خط تولید مواجه خواهند بود و خودروسازان برنامه‌های خود را در این خصوص پیش‌بینی کرده‌اند.

وی در مورد این‌که آیا خودروسازان موافق اجرای طرحی که از آن سخن گفتید هستند یا خیر؟، تصریح کرد: تمامی خودروسازان در جلسه سیاست‌گذاری خودرو حضور داشتند و تنها یک خودروساز مخالفت خود را با این طرح اعلام کرد که از بردن نام ان خودداری می‌شود، این جلسه با حضور کلیه خودروسازان، نمایندگان انجمن مربوطه و حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به سوالی مربوط به استاندارد اجباری گازوئیل نیز، یادآور شد: استاندارد اجباری گازوئیل هنوز مدنظر این سازمان قرار نگرفته و طبق قانون رسیدگی به امور هوا برعهده سازمان حفاظت محیط‌زیست است اما، این سازمان آمادگی خود را به منظور همراهی با محیط‌زیست اعلام می‌کند.

به گفته وی، همان‌گونه که همگان مطلع هستند میزان آلایندگی موتورسیکلت‌ها سه تا چهار برابر خودروها براورد شده است و باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر موتورسیکلت‌های انژکتوری از موتورسیکلت‌برقی به منظور کاهش سطح آلاینده ها استفاده شود.

پیروزبخت در واکنش به این مهم که چرا تعطیلی مدارس در روزهای آلودگی هوا در دستور کار قرار گرفته است، نیز گفت: روشی که در حال حاضر در پیش گرفته شده است، ساده‌ترین موردی است که با کاهش میزان تردد خودرو  و به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در نظر گرفته می‌شود، باید مسئولان در این رابطه آسیب‌شناسی کنند و براساس قانون هوای پاک و نیز هماهنگی‌های صورت گرفته در جهت کاهش آلودگی هوا اقدام شود، بروید و ببینید بلندمرتبه‌سازی در تهران چه فجایعی به بار آورده است حتی باغ‌ها و فضای سبز در تهران تخریب شده و به ساختمان تبدیل می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در اشاره به این موضوع که، سازمان ملی استاندارد ایران تنها مرجع اعطای نشان حلال به کلیه کالاها و خدمات اعم از صادراتی و وارداتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: میانگین استاندارد گوگرد بنزین باید عدد ۵۰ باشد که در حال حاضر این رقم در تهران بالاتر بوده و در حدود عدد ۶۰ است، این مساله نیز به دلیلوجود مسائلی در پالایشگاه شازند اراکبود که بنابر اعلام مشکل مربوطه حل شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.