| کد خبر: 154468 |

اولویت فضای شهری با پیاده‌محوری است / لزوم توزیع خدمات شهری با رویکرد متوازن

شهردار تبریز گفت: "تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در بحث مدیریت اجرایی «انسان‌محوری» و در روند خدمتگزاری «کرامت انسانی» و «عدالت شهری» را نهادینه کنیم.

تین نیوز

شهردار تبریز گفت: "تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در بحث مدیریت اجرایی «انسان‌محوری» و در روند خدمتگزاری «کرامت انسانی» و «عدالت شهری» را نهادینه کنیم.

به گزارش شهردارآنلاین، مهم‌ترین وجه از شاخص «کرامت انسانی» این است که فضای شهر، در وهله اول، در خدمت پیاده‌محوری باشد، نه ترددهای متراکم خودرویی؛ سعی خواهیم کرد این شاخص مهم را در پروژه‌های ترافیکی و عمرانی لحاظ کنیم."

 شهرها در گذشته از قابلیت پیاده مداری بالایی برخوردار بوده و پیاده روی به عنوان اصلی ترین الگوی جابجایی مردم در داخل کانون های زیستی به دلیل کم هزینه بودن یا در دسترس بودن آسان برای کلیه اقشار جامعه به شمار می رفت که به دنبال انقلاب صنعتی و سلطه اتومبیل در شهرها موضوع عابر پیاده به فراموشی سپرده شد.

به دنبال آلودگی هوا، سیاست کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و کاهش سوخت فسیلی، رویکرد برنامه ریزی شهری در چند دهه اخیر در جهت احیاء مقوله امکان افزایش قابلیت پیاده مداری در شهرها شکل گرفت.

در همین راستا ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز گفت: "تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در بحث مدیریت اجرایی «انسان‌محوری» و در روند خدمتگزاری «کرامت انسانی» و «عدالت شهری» را نهادینه کنیم."

شهردار تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: "مشکلات مختلفی در مسیر مدیریت شهر قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی حل شود؛ طبیعی است که در این جهت‌گیری، مناطق کم‌برخوردار در اولویت قرار خواهند داشت. سعی خواهد شد خدمات شهری، به خصوص در سطح محلات، با رویکرد متوازن توزیع شود."

وی تصریح کرد: "مهم‌ترین وجه از شاخص «کرامت انسانی» این است که فضای شهر، در وهله اول، در خدمت پیاده‌محوری باشد، نه ترددهای متراکم خودرویی؛ سعی خواهیم کرد این شاخص مهم را در پروژه‌های ترافیکی و عمرانی لحاظ کنیم."

شهین‌باهر، تکریم ارباب رجوع را از دیگر ضرورت‌های مهم در مدیریت شهر خواند و افزود: "ممکن است در مراجعات اداری، برخی خواسته‌های شهروندان از نظر قانونی امکان‌پذیر نباشد؛ در این صورت باید رفتار خدمتی به نحوی باشد که ارباب رجوع، از برخوردمان اقناع شود. سعی خواهیم کرد با ارزیابی‌ها و نظارت‌های مداوم این شاخص مهم را در شهرداری بهبود ببخشیم."

وی با بیان این‌که ایجاد فضای مشارکت، نیازمند جلب رضایت و اعتماد شهروندان است، خاطرنشان کرد: "در تک‌تک بخش‌های مدیرت شهر، نیازمند همراهی شهروندان هستیم؛ به خصوص در آستانه تبریز ۲۰۱۸، باید فضایی ایجاد کنیم تا شعار «هر شهروند، یک میزبان» به صورت واقعی در شهر بارز باشد."

شهردار تبریز تاکید کرد: "مردم باید شهرداری را از خود بدانند و اطمینان داشته باشند که هر هزینه‌ای که در تعامل با شهرداری می‌پردازند، نهایتاً صرف خدمت به خودشان می‌شوند."

وی متذکر شد: "رفتار چهره‌به‌چهره شهروندان با گردشگران، یک نمود ساده از مشارکت در برنامه‌های ۲۰۱۸ است که در عین حال، در ذهنیت و خاطره حضور گردشگران، بسیار تاثیرگذار است."

شهین باهر اظهار داشت:" «تبریز ۲۰۱۸» یک آرمان نهایی نیست، بلکه سرآغازی برای ایجاد تحول در اقتصاد پایدار شهری است."

    

 

منبع: پایگاه خبری شهردار آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.