| کد خبر: 128096 |

عضو شورای شهر تهران: شهرداری با واردات کالا خود را از یارانه محروم می کند

تین نیوز

تین‌نیوز| رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با واردات کالاهای خارجی خود را از یارانه دولتی محروم می کند.

 

محسن سرخو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: در شورای اسلامی شهر تهران پیشنهادی با 23 امضا به صورت یک طرح یک فوریتی تهیه و بر اساس آن کمیته ای در شورای شهر و شهرداری تشکیل شد تا هرنوع کالای وارداتی یا خرید خارجی در شهرداری را تحت کنترل قرار دهد.

 

سرخو اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران نمی تواند از کالای خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، استفاده کند.

 

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری با واردات و خرید کالاهای خارجی خود را از یارانه دولتی محروم می کند، عنوان کرد: به طور مثال اتوبوسرانی با وارد کردن اتوبوس هایی که در خارج از کشور تولید می شوند خودش را از یارانه های دولت محروم می کند چرا که دولت و وزارت کشور فقط به اتوبوس های تولید داخل یارانه می دهند بنابراین شهرداری از همه طرف ضرر می کند.

 

سرخو با تاکید بر اینکه خریدهای خارجی در صورتی که مشابه داخلی داشته باشند، به اشتغال کشور لطمه وارد می کنند، خاطر نشان کرد: در خرید اتوبوس از سایر کشورها در حالی که خودروسازهای داخلی نیز تولید دارند وبا خرید خارجی تعداد ناوگانی که خریداری می شود، کاهش می یابد.

 

وی اظهار کرد: اعضای شورای شهرمعتقدند پیمانکاران هم باید مکلف شوند تا طی بخشنامه هایی از تولیدات داخلی در پروژه ها استفاده کنند و حتی المقدور از تولیدات خارجی استفاده نکنند؛ مگر در مواقعی که کالای مشابه داخلی وجود نداشته باشد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: در مورد مترو نیز در حال حاضر بخشی از قطعات در داخل کشور تولید می شود و بخشی از آنها از خارج از کشور تامین می شود.

 

وی افزود: باید با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی مانند پله های صنعتی و ریل ها و سیستم های برقی به سمتی حرکت کنیم که همه قطعات در داخل کشور تولید شوند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.