| کد خبر: 270336 |

نوسازی اتوبوس‌های فرسوده منطقه ۶ تهران

در سال جاری نیز حداقل ۷۵ دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران گفت: در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، اواخر سال گذشته ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط منطقه شد و در سال جاری نیز حداقل ۷۵ دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا صادقی بخش درباره توسعه حمل ونقل عمومی در منطقه 6 اظهار کرد: 4 ایستگاه از خط 6 متروی تهران در منطقه 6 قرار دارد و یک ایستگاه دیگر نیز در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: شهرداری منطقه 6 علاوه بر اینکه بالغ بر 500 میلیارد تومان به احداث 4 ایستگاه واقع در خط 6 مترو کمک کرد، برای ساخت ایستگاه متروی وصال نیز کمک هایی در راستای اخذ مجوزهای کمیسیون ماده 7 قانون گسترش و حفظ فضای سبز شهری و تملک زمین مورد نیاز انجام داد.

به گفته وی، یکی از مشکلات منطقه 6 در حوزه حمل و نقل عمومی مربوط به بخش شمالی این منطقه است که با احداث ایستگاهی در خط 7 مترو برطرف خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه 6 شهر تهران اظهار کرد: در کنار توسعه مترو، در سال جاری به موضوع تراموا که از محور آزادی ـ انقلاب  عبور می کند نیز پرداخته خواهد شد؛ برای اجرای این مُد حمل ونقل، خط بی آرتی فعلی جمع آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه  فعلا در منطقه 6 توسعه خطوط بی آرتی نداریم و توسعه مترو نیز به راه اندازی ایستگاه وصال معطوف می شود، ادامه داد: حدود 200 دستگاه اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی منطقه 6 فعالیت دارند که حدود 40 دستگاه از آنها از لحاظ فرسودگی وضعیت بحرانی دارند؛ در راستای نوسازی ناوگان فرسوده، اواخر سال گذشته 25 دستگاه اتوبوس جدید وارد خطوط منطقه شد و در سال جاری نیز حداقل 75 دستگاه اتوبوس دیگر جایگزین اتوبوس های فرسوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید

صادقی بخش تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات حوزه معاونت ترافیک در منطقه 6 مربوط به ایجاد جایگاه های شارژ خودروهای برقی است که در فاز نخست 4 ایستگاه از 15 ایستگاه بهره برداری شده در سال گذشته در منطقه 6 بود و احتمالا 35 جایگاه دیگر نیز به این تعداد افزوده خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.