| کد خبر: 271410 |

تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت

اولویت تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت

تین نیوز

مدیرکل سازمان امور مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری تهران، گفت: در سال جدید تولید مشارکتی اتوبوس و تاکسی برقی در داخل برای حوزه حمل و نقل عمومی پایتخت در اولویت اول قرار دارد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، نوید خاصه باف اظهار کرد: مدیریت شهری با نگرش بُرد - بُرد با همکاری بخش خصوصی تلاش دارد طرح هایی در بخش های مختلف اجرایی و عملیاتی کند.

خاصه باف افزود: سال گذشته با همکاری شهرداری مشکلات ۱۵ طرح بلاتکلیف رفع شد و برای جذب ۸۰ همت سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده همچنین ۱۶ ابر طرح نیز احصا شده و ۱۰۲ همت جذب سرمایه گذاری برای آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: درخصوص تم پارک ها نیز تلاش داریم نشست هایی با سرمایه گذاران برگزار و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

این مدیر شهری درخصوص سرانجام موضوع سرمایه گذاری برای راه اندازی دستگاه زباله سوز،گفت: جزئیات فنی را باید از مدیران شرکت پسماند بپرسید ولی کار با مشارکت سرمایه گذار خارجی با اعتبار ۶۶۰ میلیون دلار درحال پیگیری است تا تولید برق هم صورت گیرد و مطالعات صورت گرفته و نتیجه را به سازمان پسماند اعلام تا کارها انجام شود.

وی درخصوص احداث پارک در مناطق شرقی پایتخت نیز گفت: هنوز این طرح به نتیجه نرسیده اما از طرفی سرانه رفاهی شرق تهران اندک است و جلسه کارشناسانه برگزار و مطالعات در حال انجام است در تلاش هستیم بدون آسیب به بافت فضای سبز فضاهای فرهنگی و تفریحی ایجاد کنیم البته این طرح ها باید پیوست ترافیکی داشته باشد و شاید مکان آن تغییر یابد.

خاصه باف درخصوص موضوع آلودگی هوا و احتمال جذب سرمایه گذار در زمینه کاهش آلودگی هوا، گفت: جذابیتی در این راستا برای سرمایه گذار نیست ولی در حوزه حمل و نقل عمومی مذاکرات با چند کشور خارجی صورت گرفته که پس از تهیه اتوبوس و تاکسی های برقی، کشورهای دیگر مجموعه های تولیدی و شرکت های خود را به ایران بیاورند تا از سرمایه گذاری آنها استفاده کنیم.

مدیرکل سازمان امور مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درخصوص ساخت ورزشگاه تهران در مجاورت شهر آفتاب نیز گفت: تمامی اقدامات ساخت و جذب سرمایه گذار از طریق دولت صورت می گیرد و شهرداری تهران در این بخش دخالتی ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.