| کد خبر: 269449 |

تشکیل کمیته برقی‌ سازی حمل و نقل شهر تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری در موضوع کنترل و روان سازی ترافیک و مقابله با آلودگی هوا از طریق کاهش انتشار آلاینده ها، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار در دست اقدام است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به منظور پیشبرد اهداف مدیریت شهری در موضوع کنترل و روان سازی ترافیک و مقابله با آلودگی هوا از طریق کاهش انتشار آلاینده ها، برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار در دست اقدام است.

به گزارش تین نیوز، محسن هرمزی ضمن معرفی اعضای کمیته برقی سازی حمل و نقل شهر تهران با دبیری محمد شمسی پور و عضویت تعدادی از مدیران واحدهای تابعه این معاونت، هدف از تشکیل کمیته مذکور را برنامه ریزی و راهبری پروژه برقی سازی در حوزه حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد. 

وی با تأکید بر انجام بررسی های فنی و دو نوبت مرتبه سفر شهردار تهران و مدیران و کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک و وزارت صمت به چین و بررسی خودروهای برقی که در ناوگان تاکسیرانی شهرهای چین فعال هستند، گفت: پس از انجام بررسی ها نسبت به عقد قرارداد با سرمایه گذار چینی توسط شهرداری تهران اقدام شد.

 وی با اعلام اینکه از جمله ویژگی های این خودروها، می توان به پیمایش بالا با یک مرتبه شارژ و همچنین شیب روی متناسب با توپوگرافی تهران نام برد، افزود: در نظر است، در بازه زمانی مشخصی، ۲۵ هزار دستگاه سدان، ۲۵۰۰ دستگاه خودروی  SUV و ۱۰ هزار دستگاه وَن به حوزه حمل و نقل شهر تهران وارد شده و نسبت به ارائه خدمات اقدام نمایند. 

 هرمزی با اشاره به اینکه در مورد زیرساخت نیز در نظر است متناسب با برنامه زمان بندی ورود این خودروها، نسبت به تأمین ایستگاه شارژ توسط شهرداری تهران با همکاری شرکت مپنا اقدام شود، اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده از دولت محترم و بانک مرکزی، مقرر است یارانه صرفه جویی سوخت در راستای تحقق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مصوبه شورای اقتصاد در این خصوص به صورت پیشینی به منظور تأمین آورده اولیه و تسهیل در ورود این خودروها پرداخت شود.

 معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه ورود سایر خودروهای برقی توسط شرکت های خودروساز داخلی نیز با مشارکت وزارت صمت در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد و خودروهای تولید داخل را نیز به موازات خودروهای وارداتی مورد استفاده قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: ورود خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی، علاوه بر تغییر مبلمان شهری و ارتقای سطح ارائه خدمات به شهروندان، موجب انتقال تکنولوژی تولید نیز خواهد شد که تأثیر به سزایی در سرعت تولید خودرو و به روزرسانی صنعت خودرو خواهد داشت و علاوه بر آن، در کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوای ناشی از آن نیز بسیار مؤثر است.

همچنین محسن هرمزی با اعلام خبر تشکیل کمیته برقی سازی در تهران افزود: با برگزاری این کمیته، چالش های اصلی راهبری پروژه و شیوه نامه ها و دستورالعمل های اجرایی کار، در دست طراحی قرار خواهد گرفت تا با تأمین ناوگان برقی سازی، اجرایی سازی طرح امکان پذیر شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا با انجام مطالعات و اقدامات مناسب زیرساختی و اجرای صحیح طرح برقی سازی شهر تهران، پایه گذار یک حرکت تاریخی و مؤثر برای پایتخت و الگوی موفقی برای تمام کشور باشیم، اهمیت و ضرورت تهیه و تدوین اسناد بالادستی ویژه این طرح را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: اعضای این کمیته باید مطابق با مطالعات فنی و شیوه نامه های اجرایی عمل کنند.

معاون شهردار تهران در راستای مصوبات شورای اسلامی شهر تهران، مقرر نمود تا مدل های واگذاری وسایل نقلیه برقی از سوی نمایندگان شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی بررسی شده و مراتب پس از جمع بندی در جلسات آتی، مطرح و مورد تصمیم گیری قرار گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در نخستین جلسه کمیته برقی سازی حمل و نقل شهر تهران، علاوه بر تشریح جزییات وظایف اعضای کمیته، مقرر شد فرآیندهای عملیاتی نمودن مدیریت برقی سازی توسط اعضای کمیته مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصمیم گیری در کمیته، یک نسخه از آن برای شهردار تهران ارسال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    كاش در سالجاري كه مزين به عنوان رشد توليد است، بجاي اين حجم واردات به توانمندي داخلي توجه مي شد. اگر صنايع توسط بانكها و صندوق هاي مالي تأمين شوند مي توانند همين محصولات را به صورت نسيه و ليزينگ عرضه كنند.