| کد خبر: 266981 |

تکمیل خطوط مترو تهران تا قبل از سال ۱۴۱۰

شهردار تهران از تکمیل خطوط مترو پایتخت تا قبل از سال ۱۴۱۰ خبر داد.

تین نیوز

​​شهردار تهران از تکمیل خطوط مترو پایتخت تا قبل از سال ۱۴۱۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در جریان دویست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران درخصوص گزارش پویش امید و افتخار اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته این طرح در دستور کار شهردار تهران قرار گرفت و در قالب این طرح پروژه های متعددی عملیاتی و اجرا شد.

وی افزود: در قالب پویش امید و افتخار تلاش بر این شد که شکاف و بی عدالتی بین شمال و جنوب کاهش پیدا کند و عقب افتادگی های گذشته جبران شود تا بتوانیم خدمت رسانی مطلوبی به شهروندان داشته باشیم.

شهردار تهران با اشاره به رقابت بین سازمان های مناطق و مجموعه های زیرمجموعه شهرداری تهران در قالب پویش امید و افتخار گفت: مجموعه های شهرداری تلاش کردند تا بتوانند پروژه های بر زمین مانده گذشته و جدید را افتتاح کنند.

زاکانی ادامه داد: در قالب پویش امید و افتخار تلاش کردیم که پروژه ها در یک زمان بندی مشخص و معین به بهره برداری برسد و تنها در دو هفته پروژه های ما به این پویش نرسید که این رقم معادل 3 درصد از کل آمار پویش امید و افتخار است.

وی افزود: 328.2 هزار میلیارد تومان ارزش مالی کل پروژه ها در قالب پویش امیدوافتخار بوده است که 77.2 همت از این اعتبارات به غیر از مسکن اختصاص پیدا کرده است.

زاکانی ادامه داد: 251 همت از 328.2 همت نیز مربوط به کلنگ زنی در بخش مسکن بوده است و امروز بخش هایی از این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری رسیده و ان شاءالله در آینده نزدیک مابقی پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید و کارهای بزرگی انجام شده که جز عنایت خداوند و حمایت شورا و دولت به ویژه شخص رئیس جمهور شدنی نبود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما میراث دار شیرینی ها و تلخی هایی از گذشته هستیم گفت: اصلاح مسیر مسئولیت خطیر و بزرگی که به عهده ماست و ما در واقع امانتدار هستیم و باید بتوانیم در این مسیر گام های بزرگی را برداریم.

شهردار تهران با اشاره به کاستی ها در قانون اساسی در ارتباط با جایگاه شوراها افزود: به دلیل اینکه شوراها دیر فعالیت خود را آغاز کرده اند مشکلاتی را دارند که امیدواریم این موارد مورد توجه قرار بگیرد.

زاکانی با اشاره به اینکه تهران می تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد، گفت: ما از همه مسئولان و به ویژه صدا و سیما می خواهیم توانمندی ها و کارهای بزرگ را در شهر را هم نشان بدهند.

وی با اشاره به اینکه تهران 238 سال است که پایتخت کشور است تصریح کرد: جمعیت ساکن در تهران 9500000 هزار نفر و جمعیت روز تهران به 14 میلیون نفر می رسد و ما خدمتگزار شهروندان تهران هستیم و تهران مزیت های بسیاری را دارد البته در کنار آن آسیب هایی هم وجود دارد اما مزیت های آن به مراتب بیشتر است.

شهردار تهران با اشاره به اینکه تهران آسیب های جدی از جمله آلودگی هوا، ترافیک، بدمسکنی و بی مسکنی هم دارد، گفت: آلودگی هوا شهروندان تهرانی را آزار می دهد و از گذشته این مسئله برای شهر تهران بوده است و این سؤال مطرح می شود چه کاری باید برای تهران انجام بدهیم؟ در این زمینه شهرداری اقداماتی را آغاز کرده است.

وی ترافیک را یکی دیگر از معضلات و چالش های شهر تهران عنوان کرد و افزود: در این ارتباط می توان بی تفاوت ماند و یا اینکه اقدامات مؤثر و منظمی در ارتباط با کاهش ترافیک انجام داد که شهرداری تهران در این زمینه ورود جدی را به بحث کاهش ترافیک انجام داده است.

زاکانی با اشاره به اینکه 17 درصد از شهر تهران بافت ناپایدار است گفت: موضوع سستی و ایمنی یکی دیگر از چالش های شهر تهران عنوان می شود و در کنار آن بدمسکنی و بی مسکنی یکی دیگر از چالش های شهر تهران است که بر اساس آمار 51 درصد از شهروندان تهرانی اجاره نشین هستند و 61 درصد از حقوق خود را برای پرداخت اجاره صرف می کنند.

شهردار تهران در ادامه به موضوع مناسب سازی شهر تهران اشاره کرد و ادامه داد: شهر تهران به هیچ عنوان مناسب کودکان، معلولان و سالمندان نیست و در شهر ما زیستگاه غیراستانداردی وجود دارد و آفت بزرگی برای شهر است.

وی با اشاره به اینکه قطعا در موفقیت های شهرداری تهران دولت نیز نقش مؤثری داشته تصریح کرد: من از همین تریبون از شخص رئیس جمهور قدردانی می کنم البته ناگفته نماند که ما مطالباتی داریم و آنها را پیگیری می کنیم اما نکته مهم این است که دولت قبل علیرغم اینکه شهردار وقت تهران با آنها همسو بود تحمل نکرد که شهردار را در جلسات هیئت دولت راه بدهد اما در این دوره انسجام میان شهرداری تهران و دولت وجود دارد.

زاکانی با اشاره به درآمدهای شهرداری تهران گفت: سوال مطرح می شود که چگونه به درآمد شهرداری تهران افزوده شده که باید اینگونه پاسخ داد که ما توانستیم ظرفیت ها و پتانسیل شهر را بشناسیم و از آن بهره ببریم.

شهردار تهران گفت: ما آمادگی هر نوع نقد و انتقادی را از صداوسیما داریم به طوری که چندی پیش نیز نقدی را در خصوص ماموران سدمعبر شهرداری تهران داشت و حتی ما از گزارشگر صداوسیما بابت این گزارش تقدیر و تشکر کردیم!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی و فناوری در پایتخت تصریح کرد: علاوه بر توجه به هویت معماری اسلامی و ایرانی شهر توجه ویژه ای نیز به موضوع هوشمندسازی و فناوری با کمک اساتید دانشگاه و شرکت های دانش بنیان شده است به طوری که پارک ولایت مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری را اخذ کرده و در کنار آن 8 الی 9 کارخانه فناوری سه ناحیه فناوری و یک نمایشگاه فناوری در شهر برنامه ریزی شده است.

زاکانی با اشاره به اینکه ما بنا داریم تمام خطوط مترو را تا قبل از 1410 به اتمام برسانیم، گفت: بر اساس برنامه طرح جامع تکمیل خطوط مترو تا سال 1420 برنامه ریزی شده است اما ما همانطور که گفته شد بنا داریم تا قبل از سال 1410 این پروژه را تکمیل و به اتمام برسانیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.