| کد خبر: 164796 |

یک کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تاکید کرد:

◄ هماهنگ‌سازی استانداردهای کیفیت هوا با سطح جهانی

تفاوت قابل‌توجهی دراستانداردهای کیفیت هوا در بین شهرها و کشورهای مختلف جهان وجود دارد، در مورد برخی از آلاینده‌ها تنها چند کشور در محدوده حدود مجاز تعیین‌شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی قرار دارند.

تین نیوز

کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اهمیت هماهنگ‌سازی استانداردهای کیفیت هوا با سطح جهانی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سولماز احدی، اظهار کرد: طی 20 تا 30 سال اخیر کمترین میزان آلودگی در کشورها و مناطقی مشاهده شده که در جهت کنترل انتشار آلودگی و سایر قوانین مرتبط با هوای پاک حرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به همین علت دولت‌ها به‌منظور بهبود کیفیت هوا در سطح محلی، ملی و جهانی نیازمند آگاهی از علوم استاندارد کیفیت هوا و برنامه‌های مدیریت هوای پاک هستند.

احدی در بخش دیگری از سخنان خود با ضروری دانستن پرداختن به موضوع آلودگی هوا در کلان‌شهری مانند تهران، افزود: باوجود شواهد قوی از مخاطرات جدی آلودگی هوا بر سلامت انسان، تفاوت قابل‌توجهی دراستانداردهای کیفیت هوا در بین شهرها و کشورهای مختلف جهان وجود دارد، در مورد برخی از آلاینده‌ها تنها چند کشور در محدوده حدود مجاز تعیین‌شده از سوی سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی قرار دارند.

کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، خاطر نشان کرد: به‌ویژه در مورد آلاینده‌های ذرات معلق و دی‌اکسیدگوگرد این عدم تطابق، باعث تشدید عوارض بهداشتی آلودگی هوا شده است که با اندیشیدن تدابیر مناسب می‌توان بخشی از آن را جبران کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.