| کد خبر: 16180 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ دولت یازدهم نوید بهبود و رونق حمل و نقل را می دهد

تین نیوز | رئیس شورای حمل و نقل همگانی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم گفت: با شروع سال جدید تفاهماتی میان دولت و شهرداری منعقد شده است که نوید بهبود و رونق حمل و نقل درون شهری را می دهد.

سید ابوالفضل بهره دار در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با توجه به سالروز تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی، از سوی مقام معظم رهبری در دوازدهم مردادماه، به عملکرد دولت یازدهم طی یک سال گذشته در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم افزایش ضریب اعتباری راه آهن را شاهد هستیم که حدود دو برابر شده است و در کل در حوزه حمل و نقل می خواهند حداقل ها را رعایت کنند و در پی بهبود وضعیت جاری هستند.

وی تصریح کرد: برخلاف دولت قبل هدف گذاری بر روی موارد قانونی است برای مثال در دولت قبل باید 6 هزار میلیارد تومان را به صورت سالانه در اختیار بخش حمل و نقل برون شهری قرار می دادند که متاسفانه این امر محقق نشد که در دولت فعلی امید به انجام این امور داریم.

بهره دار در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین با شروع سال جدید تفاهماتی میان دولت و شهرداری منعقد شده است که نوید بهبود شرایط فعلی، رونق حمل و نقل درون شهری، افزایش خطوط مترو، حمل و نقل برون شهری و بخش ریلی را می دهد.

رئیس شورای حمل و نقل همگانی با اشاره به اینکه 40 درصد ناوگان حمل و نقل فرسوده است، اظهار کرد: در این میان، شهرداری مجبور به نوسازی ناوگان است، از طرفی این نهاد، محدودیت های خاص خود را دارد و نمی تواند به تنهایی و با بودجه ای که در اختیار دارد به نوسازی ناوگان ها بپردازد.

وی ادامه داد: تمامی اینها از جمله مسائل و مشکلات بر سر راه حمل و نقل است که دولت می تواند تا چند ماه آینده بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کند.

رئیس شورای انجمن های علمی کشور با بیان این مطلب که باید به بهبود خطوط ناوگان حمل و نقل عمومی اندیشید، یادآور شد: همچنین باید به حوزه حمل و نقل به عنوان یک سیستم یکپارچه نگاه کرد و متولی حمل و نقل حومه ای و اعتبار آن نیز مشخص شود، در واقع اینها تمام انتظاراتی است که در حوزه حمل و نقل از دولت یازدهم داریم.

وی در پایان با بیان اینکه اگر دولت به دنبال ظرفیت های بخش خصوصی نباشد قادر نیست به تنهایی به ساماندهی سیستم های حمل و نقل بپردازد، پیشنهاد داد: در سیاست گذاری های کلان، تامین تجهیزات، نوسازی و افزایش ناوگان ها می توان از بخش خصوصی بهره برد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.