| کد خبر: 159838 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ بازنگری توسعه حدود افقی و عمودی تهران

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران، از بازنگری توسعه حدود افقی و عمودی شهر و تمامی ابعاد در طرح تفصیلی خبر داد.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران، از بازنگری توسعه حدود افقی و عمودی شهر و تمامی ابعاد در طرح تفصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حجت‌اله میرزائی  اظهار کرد: اولین گام برای توسعه تهران باید در قالب طرح جامع تفصیلی انجام بگیرد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای تهیه برنامه طرح بازنگری طرح تفصیلی طرح جامع محقق شده و در آنجا قطعا موضوع اصلی تعیین حریم شهر تهران خواهد بود.

میرزائی با اشاره به ضرورت مدیریت موثر حریم شهر تهران، یادآورشد: در برنامه سوم شهرداری تهران این موضوع جزو اولویت‌های مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری، شهردار تهران در پایان، از جدیت مدیریت شهری در تعیین حدود و توسعه عمودی و افقی  شهر تهران خبر داد.

هر شهری از جایگاه ویژه ی طبیعی برخوردار است که آن را از سایر شهرها متمایز می کند. ویژگی های بستر طبیعی هر شهری بخشی از هویت شهر را به تصویر می کشد که در قالب «هویت طبیعی شهر» قابل تعریف است.

هویت طبیعی شهر تهران را چنارهای سر به فلک کشیده آن تشکیل می دهند تا جایی که تهران را چنارستان می نامیده اند؛ درختانی که باعث سر زندگی محلات شهری , ایجاد بافت ارگانیگ شهری, پاکیزگی محیطی, حس مکان, تنوع فضایی و خوانایی محیط ، خاطره انگیزی می شوند. مفهوم طبیعت در فرهنگ ایرانی همواره مورد توجه و احترام بوده است و رویکردی که از گذشته بر معماری ایرانی اثر گذار بوده است, رویکرد هماهنگی با طبیعت است.

به گزارش تین‌نیوز، ساخت و سازهای بی‌رویه در ارتفاعات, مناطق ییلاقی و نزدیکی سرچشمه‌ها باعث دفع آب‌های زیرزمینی و عدم جذب آب کافی به سفره های زیرزمینی شده است، ساختمان‌های بلند مرتبه با گودبرداری زیاد و پی‌ های عمیق بتنی در کنار درختان وباغ‌های قدیمی، باعث تغییر و انحراف در جریان آب‌های زیرزمینی شده که نتیجه آن صدمه زدن به ریشه درختان و در نهایت خشکاندن انها می‌شود، درختانی که در یک دوره زمانی طولانی به وجود آمده‌اند، در یک زمان کوتاه از بین می‌روند.

 روند توسعه شهری تهران در سال‌های اخیر به سمت بلند مرتبه سازی بوده است که نتیجه آن از بین رفتن هویت فرهنگی و طبیعی شهر و شکل‌گیری نوعی الگوی ناپایدار توسعه شهری شده است، توسعه و رشد بی‌رویه جمعیت در پایتخت با ظرفیت آبی و خاکی طبیعت تهران همخوانی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.