| کد خبر: 146879 |

امیدواری برای حل مسائل میان دولت و شهرداری تهران

مجمعی با حضور نمایندگانی از شورای شهر، استانداری، فرمانداری و مجلس تشکیل شده تا در آن مسائل اصلی و چالش‌های بزرگ فراروی پایتخت مورد بررسی قرار گیرد.

تین نیوز
مجمعی با حضور نمایندگانی از شورای شهر، استانداری، فرمانداری و مجلس تشکیل شده تا در آن مسائل اصلی و چالش‌های بزرگ فراروی پایتخت مورد بررسی قرار گیرد.

اینطور که سیدحسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه می‌گوید قرار است رئیس‌جمهور نیز نماینده‌ای را برای شرکت در این مجمع معرفی کند تا مسائل بین دولت و شهرداری هرچه زودتر تعیین تکلیف شود. وی اظهار امیدواری کرد که با تشکیل چنین مجامعی و متعاقب آن همکاری صادقانه بین دولت و شهرداری در کنار هزینه‌کرد صحیح و تأمین منابع درآمدی پایدار برای شهر، مردم از ثمرات این رابطه حسنه بهره‌مند شوند.

از نظر این عضو شورای شهر پنجم با پایان یافتن غیبت 15ساله شهردار تهران در جلسات هیأت دولت، فصل جدیدی از روابط هم افزا میان دولت و شهرداری آغازشده است. مدیریت جدید شهر تهران بنا دارد تحت‌تأثیر تحولات سیاسی و انتخاباتی اخیر به ادبیات گفتمانی رقابتی، غیرمسالمت‌آمیز و نامناسب که سال‌ها بین دولت و شهرداری جاری بوده پایان دهد. این گام بسیار مهمی در جهت برقراری تعامل بیشتر و کارآمد بوده است.

رسولی یکی از مشکلات مطرح شده درمجمع مشترک میان دولت، مجلس و مدیریت شهری را رسیدگی به موضوع کاهش ردیف درآمدی شهرداری‌ها ازمحل ارزش افزوده ازسوی دولت دانست و گفت: در سال96 بیش از 1500میلیارد تومان از سهم درآمدهای شهرداری تهران ازاین محل کاسته شده امری که منجر به کاهش ردیف درآمدی حدود 47.5درصد نسبت به سال95 شده است. رسولی گفت:

ما برای تعیین تکلیف حساب‌های مالی بین شهرداری و دولت که شامل سهم حوزه مدیریت شهری از مالیات بر ارزش افزوده و نیز بدهکاری‌های دولت به شهرداری است تلاش خواهیم کرد. از نظر رسولی دولت و شهرداری باید مباحث مالی‌شان را به دور از پیشداوری‌ها و گمانه‌زنی‌های غیرکارشناسی پیگیری کنند، بنابراین لازم است که رسیدگی به این مباحث مالی با اعتماد طرفین، گفت‌وگو و مبادله اطلاعات در یک شرایط کاملا عادی فراهم شود.

 

 

منبع: سايت خبری همشهری آنلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.