| کد خبر: 263806 |

حاشیه های افتتاح فرودگاه سقز ؛ ما واقعا افتتاح کردیم نه آنها !

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افتتاح ویدیو کنفرانسی فرودگاه سقز در دولت قبل، بر بهره برداری واقعی این فرودگاه در تاریخ دوازدهم آبان ۱۴۰۲ تاکید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به افتتاح ویدیو کنفرانسی فرودگاه سقز در دولت قبل، بر بهره برداری واقعی این فرودگاه در تاریخ دوازدهم آبان ۱۴۰۲ تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپیتان رضا نخجوانی در این باره گفت: چون فرودگاه ناقص بود و امکان پرواز ایمن را نداشت، در دولت قبل به صورت مجازی و ناقص افتتاح شد و تا امروز با توجه به عدم تکمیل شدن آن هیچ پروازی قادر به نشست و برخاست در آن نبود اما امروز با افتتاح حضوری و بهره برداری واقعی از فرودگاه سقز، ، پرواز رفت وبرگشت از آن انجام شد.

وی در پی انتشار برخی محتواهای کذب در فضای مجازی پیرامون فرودگاه سقز ، تصریح کرد: فرودگاه افتتاح شده مجازی در دولت قبل، نواقص جدی در حوزه ایمنی هوانوردی داشت و به همین دلیل قابلیت بهره برداری و انجام پرواز را نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: در آن زمان فرودگاه بدون برج مراقب به صورت مجازی و بدون هرگونه پرواز افتتاح شده بود اما در دو سال اخیر علاوه بر ساخت و تکمیل برج مراقبت و تجهیز آن، ساخت دیوار حفاظتی ساختمان ترمینال و ساختمان پلیس و دیگر پروژه های زیرساختی و تجهیز تاسیسات در دستور کار قرار گرفت و امروز تکمیل شد و به بهره برداری عملیاتی رسید. در همین راستا، دو پرواز رفت و برگشت در نخست روز افتتاح را تجربه کرد.

وی افزود: در این فرودگاه موانع پروازی شامل دکل های برق وجود داشت که در دو سال اخیر به همت دولت سیزدهم، دکل‌های انتقال برق در راستای ایمنی انجام پروازها در محدوده پروازی فرودگاه سقز برچیده شد.

یادآور می شود؛ با ساخت صرف باند بدون فراهم آوردن تجهیزات لازم، امکان نشست و برخاست هواپیما در هیچ فرودگاهی فراهم نخواهد بود و در دو سال  گذشته با تکمیل زیرساخت و تجهیزات، دوازدهم آبان ۱۴۰۲، فرودگاه سقز عملیاتی و وارد چرخه ارائه خدمات هوانوردی شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    البته بدون مسافر کافی و هواپیما هم قطعا فرودگاه با یک خیابان چند کیلومتری دوسر بن بست تفاوتی نخواهد داشت.

  • Amir 0 0

    مهم نیست،توشهرماهم یک سالن ورزشی داریم بنام شهید فلسفی،از ۲۰سال تاحالا ۵۰ بارافتتاح شده،بازم مسئولی بیاد،بازهم افتتاح میشه

  • ناشناس 0 0

    عادت کردیم همه چیز رو سیاسی کنیم.
    یه فرودگاه ساخته شده و دو دولت در آن سهیم بودند. تمام