| کد خبر: 136669 |

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

شرکت فرودگاه‌ها؛ آبروی نظام است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان آبروی نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: اینجا جایی است که می‎تواند به لحاظ سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد و آبروی نظام است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان آبروی نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: اینجا جایی است که می‎تواند به لحاظ سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد و آبروی نظام است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎ عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، محمدرضا رضایی در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس از شرکت فرودگا‌ه‌ها و نواوبری هوایی ایران، اظهار کرد: این شرکت یکی از مهم ترین، بزرگترین و تأثیرگذارترین مجموعه های کشور است که در سال های اخیر توانسته است متناسب با درآمدی که کسب می کند، خدمات خوبی را ارائه و کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی افزود: اکنون شاهدیم که روز به روز شرکت های هواپیمایی و مسافران افزایش می یابد و نیاز است که به آنها خدمات بهتر با ایمنی بالاتری داده شود که رویکرد شرکت فرودگاه ها نیز همین بوده است، به طوری که از یک طرف بحث ایمنی و استانداردهای لازم برای پروازها و از طرف دیگر، فراهم کردن امکانات رفاهی برای مسافران با جدیت شروع شده است. البته برای اینکه نظر مسافران تامین شود، راه زیادی در پیش داریم و هزینه زیادی باید صرف آن شود.

رضایی درباره ایجاد شرایط بهتر در فرودگاه های کشور گفت: نیاز است برای توسعه این صنعت خارج از درآمدهای شرکت فرودگاه ها، دولت نیز باید از منابع خود کمک کند. اینجا جایی است که می تواند به لحاظ سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد و آبروی نظام است. اکنون تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور در حال افزایش است و افزایش و حفظ آنها دیپلماسی بهتری را می طلبد و نیروهای نظامی و امنیتی هم انشاالله با توجه به اینکه همکاری های خوبی نسبت به گذشته انجام داده اند، همچنان باید کمک کنند تا با توجه به ظرفیت بالای ایران، بتوانیم پروازهای بیشتری را بر فراز آسمان ایران داشته باشیم.

رئیس کمیسیون عمران درباره حمایت هایی که این کمیسیون می تواند از شرکت فرودگاه ها داشته باشد، گفت: کمیسیون عمران، کمیسیونی تخصصی است که یکی از موضوعاتش همین بحث های شرکت فرودگاه هاست. مجلس قبل و این مجلس تقریباً هر قانونی را که شرکت فرودگاه ها برای انجام کارهای خود در احکام دائمی و برنامه ششم نیاز دارد، به آن داده است و دیگر خلاء قانونی نداریم.

وی با اشاره به اینکه حمایت معنوی کمیسیون عمران می تواند باعث افزایش انگیزه و اراده فعالان این حوزه شود، گفت: ارتباط نزدیک و تنگاتنگی میان مجلس و شرکت وجود داشته است که استمرار آن می تواند در آینده در بحث وضع قوانین جدید برای فعال تر کردن بخش خصوصی و بسترسازی برای حمایت های بیشتر دولت مؤثر باشد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس همچنین بر اهمیت حضور نیروهای متخصص و جوان در شرکت تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه وظایف این مجموعه روز به روز در حال افزایش است، باید متناسب با آن در کنار خروج نیروهای بازنشسته، نیروهای متخصص جدیدی جایگزین شوند. البته فکر می کنم با توجه به محدودیت های قانونی که وجود دارد، شرکت نتوانسته است به خوبی این جایگزینی را انجام دهد و دولت و مجلس باید کمک کنند تا قابلیت جذب و حفظ نیروهای متخصص مورد نیاز این مجموعه فراهم شود.

رضایی همچنین کمبود فضا در فرودگاه مهرآباد را مورد نظر قرار داد و گفت: فرودگاه بین المللی مهرآباد برای این حجم ترافیک با کمبود فضا روبه‌رو است و نیاز است با همکاری نهادهای مرتبط، برای پارکینگ و محل سوار و پیاده کردن مسافران فضاهای بیشتری اختصاص پیدا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.