| کد خبر: 270912 |

افزایش ۱۶ درصدی تناژ بارگیری در راه آهن شمال شرق (۱)

قطار باری مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: حمل و نقل بار در راه آهن شمال شرق (۱) با رشد ۱۶ درصدی در شاخص تناژ بارگیری و افزایش در شاخص تن کیلومتر مبدا مقصد همراه شد.

تین نیوز

قطار باری مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: حمل و نقل بار در راه آهن شمال شرق (۱) با رشد ۱۶ درصدی در شاخص تناژ بارگیری و افزایش در شاخص تن کیلومتر مبدا مقصد همراه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرشاد زادخور، مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: عملکرد حمل و نقل بار در این اداره کل در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل با رشد ۱۶ درصدی در شاخص تناژ بارگیری و افزایش ۲۹ درصدی در شاخص تن کیلومتر مبدا–مقصد همراه بوده است.

وی در این راستا بیان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک این اداره کل در شبکه ریلی کشور و ترافیک قطارهای مسافری در محدوده استحفاظی این اداره کل، حمل و نقل بار نیز از اهمیت بسیاری برخوردار بوده که برنامه ریزی و اجرای آن در خطوط مشترک ریلی بار و مسافر مستلزم تلاشی مضاعف است و این مهم با تلاش همکاران خدوم این اداره کل به نحو احسن انجام می شود.

زادخور افزود: در سال ۱۴۰۲ مجموعاً بیش از ۴۰۴ هزار تن بار در سال ۱۴۰۲ که ۵۴ هزار تن بیش از سال ۱۴۰۱ است و همچنین ۳۶۸ میلیون و ۷۵۱ هزارتن کیلومتر بارهای مختلف ازایستگاه های مبادی بار این منطقه بارگیری و حمل شده و در همین مدت مجموع تن کیلومتر ناخالص بارهای عبوری از این منطقه بیش از ۲ میلیارد تن بوده است.

مدیر کل راه آهن شمال شرق (۱) گفت: با توجه به حجم بالای تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیر جاده ای تهران-مشهد، حمل محمولات مختلف از طریق راه آهن، سهم زیادی در افزایش ایمنی جاده ها و سلامت مسافران جاده ای را در بر دارد و با هماهنگی بین صاحبان بار و همچنین شرکت های حمل و نقلی ریلی، تلاش می شود رشد سالانه بارگیری و حمل بارهای منطقه و همچنین بارهای عبوری از منطقه راه آهن شمال شرق (۱) تداوم داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.