| کد خبر: 270358 |

افزایش ۱۱ درصدی تعداد مسافران در راه آهن شمال ۲

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، گفت: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به افزایش جا به جایی بار و مسافر در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۲۴ هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل ریلی منطقه شمال ۲ جابه جا شده اند که از این مقدار ۸۳۱ هزار مسافر سهم قطارهای اصلی و ۲۹۳ هزار نفر مربوط به تردد مسافرین با قطارهای محلی است.

وی با بیان رشد ۱۱ درصدی تعداد مسافرین نسبت به عدد یک میلیون و ۱۷ هزار نفر در سال ۱۴۰۱، افزود: این مهم نشان از تمایل مردم به استفاده از قطار برای سفرهایشان دارد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به افزایش تعداد مسافران در تعطیلات سال جدید، گفت: حجم بالایی از مسافرین در نوروز امسال قطار را برای سفر خود انتخاب کرده اند.

ولدی تصریح کرد: در پیک سفرهای نوروزی، بی شک مهم ترین هدف همه همکاران بنده در این اداره کل، بهبود و توسعه خدمات و به تبع آن افزایش رضایتمندی مسافرینی است که سفر با قطار را اولویت خود قرار داده اند.

وی به زمان تأخیر قطارهای مسافری در اداره کل راه آهن شمال اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با نظارت مستمر بر قطارهای ی که در محدوده جغرافیایی این منطقه تردد نمودند میانگین زمان تأخیر قطارهای مسافری در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۲ با کاهش ۹ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ درباره عملکرد اداره کل در حوزه جا به جایی بار، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان بارگیری، بیش از یک میلیون و ۲۸۳ هزار تن بوده است که نسبت به عدد یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۱۶ درصدی داشته است.

ولدی در خصوص میزان تخلیه بار، گفت: در این بخش عدد یک میلیون و ۶۹۲ هزار تن بار در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسیده که این رقم در سال گذشته با تغییری ۵ درصدی به بیش از یک میلیون و ۷۷۳ هزار تن افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.