| کد خبر: 269264 |

مدیرعامل راه­ آهن در نشست با مالکین واگن­ باری مطرح کرد:

حرکت به سمت سیر هدفمند واگنها و لکوموتیوها و کاهش توقفات ناوگان به منظور ارتقاء سرعت بازرگانی

نشست مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین راه­ آهن با مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری، روز دوشنبه ۱۴ اسفند در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

تین نیوز
 

 نشست مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و معاونین راه­ آهن با مدیران عامل شرکت های مالک واگن باری، روز دوشنبه ۱۴ اسفند در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران،دکتر صالحی در این نشست، با اشاره به نتایج جلسه ماه گذشته با مدیران عامل شرکت­های مالک واگن باری از جمله اصلاحات سامانه تعمیرات واگنها اظهار کرد: موضوعات مطرح شده در جلسه گذشته گام به گام در حال پیگیری هستند و این مسیر با همفکری طی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در زمینه ارتقاء قابل توجه سرعت بازرگانی تاکید کرد: فرایند سیر و حرکت باید به گونه­ ای ارتقاء یابد که سیر واگن ها و لکوموتیوها در شبکه به طور هدفمند صورت پذیرد و توقفات ناوگان کاهش یابد که در حال حاضر نسبت به اصلاح مسیرهای منتخب اقدام شده است و به تدریج به سایر مسیرها نیز خواهد رسید. در این صورت با افزایش سرعت بازرگانی، منافع همه اجزای زنجیره حمل و نقلی ریلی بار به صورت حداکثری تامین خواهد شد و صاحبین بار را به استفاده بیشتر از ریل برای حمل کالاهایشان سوق خواهد داد.

صالحی در رابطه با رقابت نابرابر حمل ریلی با حمل جاده­ ای گفت: می بایست با تمرکز و تقویت مزیت­ های انحصاری حمل ریلی بویژه مصرف سوخت بسیار پایینتر، ایمنی بالا و حمل بار انبوه در کنار افزایش سرعت بازرگانی، جذابیت این مد حمل و نقلی را افزایش داد. از سوی دیگر باید با همکاری سایر دستگاه­ های سیاست­ گذار، سازوکارها را به نحوی تغییر داد تا حمل محمولات انبوه همچون مواد معدنی و محصولات فولادی صرفا از طریق ریل مجاز باشد و تنها در صورت تکمیل ظرفیت شبکه ریلی، از جاده برای جا­به جایی این گونه بارها استفاده شود.
دکتر صالحی، ایمنی را اولویت نخست راه آهن دانست و خاطرنشان کرد: ایمنی شاه بیت تمام سیاست­ ها و اقدامات راه­ آهن جمهوری اسلامی ایران است و هدفگذاری هایی همچون افزایش سرعت بازرگانی و نیز افزایش تن- کیلومتر در سایه ایمنی معنا خواهد داشت.

وی از تلاش راه­ آهن برای افزایش انگیزه همکاران مناطق برای ارتقای بهره­ وری خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه همکاران ما در مناطق به صورت مستقیم با عملیات حمل بار ارتباط دارند، شیوه پرداخت مزایای رفاهی این عزیزان را به گونه­ ای تغییر داده ایم تا همکاران تلاشگر ما در مناطق با انگیزه و جدیت بیشتری برای افزایش بهره­ وری منطقه خود اقدام نمایند که امیدواریم در آینده نزدیک، تاثیر این تغییر را در افزایش سرعت بازرگانی شاهد باشیم.

مدیرعامل راه آهن در بخشی دیگر ازجلسه بیان نمود: انتظار می رود فعالین بخش خصوصی با انعکاس صحیح واقعیتها، مطالبه گری موضوعات اصلی صنعت ریلی همچون ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مالیات بر ارزش افزوده را در اولویت خود قرار دهند.

دکتر صالحی در پایان این نشست از مدیران شرکت های مالک واگن باری خواست که در جلسه بعدی، نظرات و تجارب خود را پیرامون چرخه بهینه عمر واگن­ های باری ارائه کنند تا بتوان با تکیه بر خرد جمعی ، تصمیمات بعدی را در این زمینه اتخاذ نمود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 20 6

    آقای مهندس میعاد صالحی در این جلسه گفته است که من می توانستم مشکل بزرگ مالیات ارزش افزوده شما را حل کنم اما به خاطر پیگیری های موازی انجمن صنفی خودم را کنار کشیدم !
    چه جرمی بالاتر از این برای یک معاون وزیر که به جای نقش پدر، نقش ناپدری عصبانی و از خود راضی را بازی میکند؟!

    • ناشناس 15 6

      اگر مملکت صاحب داشت مدعی العموم به این قضیه ورود می کرد.

    • کارشناس ریلی 16 5

      شما از یک آدم متوهم نابغه ولجباز بیشتر از این رفتار های بچه گانه را انتظار دارید ،میعاد صالحی هنوز بزرگ نشده است هنوز تعامل با بخش خصوصی را نمی فهمد و فکر می کند امپراطور راه آهن است نه مدیر عامل راه آهن ضرر هائی که ایشان و همکارانشان به صنعت ریلی وارد کرده اند در تاریخ بی مانند است و خود رکورد تکرار ناپذیرو ماندگاری در صنعت ریلی خواهد بود.

    • ناشناس 4 10

      شما که نمی دونی ایشون دکتر هست یا مهندس بیزحمت نظر نده!

    • ناشناس 5 7

      هیچ چیزی با ضررهای کامنتهای دوستانی با نامهایی همچون کارشناس ریلی قابل مقایسه نیست

    • ناشناس 6 1

      حالا راجع به دکتر یا مهندس بودنش سخت نگیرید. فعلا یه تردیدهایی وجود داره!

  • غلام 7 4

    هر ارابه ای را باید چیزی بکشد
    الان وضعیت کشنده های راه آهن به هزار و یک علت در وضعیت بسیار وخیمی قرار دارد
    وقتی کشنده دچار مشکل ضعف کشش و در راه ماندگی بسیار است دیگر عوامل خیلی قابل اعتنا نخواهد بود و لذا از این جمع های مدیران عموما بی کفایت چیزی در نمی آید

    • ناشناس 4 1

      زدی وسط خال
      تا اسبی نباشه
      چه انتظاری هست تا گاری حرکت کنه
      بقیه مطالب از جمله گردهمایی این مدیران بی عرضه ، طنز ماجراست

    • ناشناس 3 1

      احسنت شاه غلام