| کد خبر: 265829 |

امکان صادرات واگن باری؛ رکورد ترانزیت ریلی تا پایان سال جابه جا می شود

مدیرعامل شرکت راه آهن با توجه با کیفیت بالای واگن های باری تولید داخل از امکان صادرات واکن باری خبر داد و گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۵ درصد رشد ترانزیت ریلی در تناژ محقق شده و تا پایان سال رکورد جدیدی در این عرصه به ثبت می رسد.

تین نیوز

 

مدیرعامل شرکت راه آهن با توجه با کیفیت بالای واگن های باری تولید داخل از امکان صادرات واکن باری خبر داد و گفت: در ۵ ماهه اول امسال ۵ درصد رشد ترانزیت ریلی در تناژ محقق شده و تا پایان سال رکورد جدیدی در این عرصه به ثبت می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که در دومین روز هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت راه آهن اظهار کرد: در هشت ماهه اول امسال با ثبت رکورد جابه جایی ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر، ضمن افزایش ۱۰ درصدی رکورد جدیدی را در این عرصه به ثبت رساندیم و پیش بینی می شود تا پایان سال با عبور از ۳۰ میلیون مسافر جابه جا شده، رکورد جابه جایی مسافر را به ثبت برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ترانزیت ریلی اظهار کرد: همکاری در این حوزه با اولویت کشورهای همسایه و شرکای منطقه پیش می رود و تفاهم نامه های خوبی با کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و ترکیه در حال اجرا است.

وی افزود: در ۵ ماهه اول امسال ۵ درصد رشد ترانزیت ریلی در تناژ محقق شده است و با توجه به تفاهمات منعقد شده با کشورهای همسایه که از اول سال جدید میلادی بخشی از آن ها عملیاتی خواهد شد، تا پایان سال رکورد جدیدی در عرصه ترانزیت ریلی به ثبت می رسانیم.

صالحی یادآور شد: در خصوص تزریق بیشتر نقدینگی در حوزه حمل ونقل ریلی از چند مسیر از جمله بودجه عمومی و قانون برنامه هفتم توسعه در حال پیگیری هستیم که در همین راستا زیان مسافری در برنامه هفتم توسعه تصویب شد.

وی به ماده ۱۲ که حدود ۸ سال از آن می گذرد، اشاره کرد و گفت: این موضوع در طول سنوات مختلف به دلایل پیچیدگی های بوروکراسی، قابلیت نقد شدن نداشته اما در حال حاضر به مراحل پایانی رسیده و تا پایان امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از محل ماده ۱۲ به سازمان برنامه ارسال می شود تا توسط آن سازمان به بخش خصوصی سرمایه گذار در خصوص واگن مسافری و لکوموتیو باری پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه به موضوع وضعیت ناوگان ریلی در حوزه واگن باری و مسافری اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ با تولید ۱۵۹۸ دستگاه واگن باری نو، ضمن اینکه ۴۸ درصد رشد در این حوزه نسبت به سال ۱۴۰۰ داشتیم، رکورد تاریخ حمل ونقل ریلی در این حوزه شکسته شد.

صالحی تاکید کرد: در حوزه تولید واگن باری مشکلی نداریم و امکانات خوبی در کشور تجهیز شده که با توجه به کیفیت خوبی که واگن های تولید داخلی دارد، امکان صادرات هم وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه لکوموتیو باری و واگن مسافری عقب ماندگی ۱۰ ساله داریم که این موضوع در اولویت برنامه های سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ قرار دارد تا تسهیلات بیشتری در این حوزه در نظر بگیریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تسهیلاتی برای این حوزه در نظر گرفته شده و تسهیلات تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ افزایش می یابد که در ۳ ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ اثرات آن را خواهیم دید.

صالحی در موضوع واردات واگن های مسافری اظهار کرد: قیمت گذاری های دستوری طی سنوات قبل عملا جذابیتی برای سرمایه گذاران در این حوزه باقی نگذاشته و عقب ماندگی جدی است به هنین دلیل در حال اخذ مجوزهای لازم برای جبران عقب ماندگی های گذشته هستیم.

وی افزود: سفارش گذاری ها انجام شده و البته اولویت با تولید داخل است اما اگر تولید داخلی کافی نبود از ظرفیت های بین المللی استفاده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به میزان تولیدات داخلی ما در لکوموتیو باری اشاره کرد که کمتر از ۵ دستگاه است.

صالحی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۳ دستگاه لکوموتیو نو وارد مدار شد و با در نظر گرفتن لکوموتیوهای بازسازی شده، ۳۳ دستگاه لکوموتیو وارد شبکه ریلی شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۹۲ درصدی داشته است اما بازهم عقب ماندگی ۱۰ ساله ما در این حوزه جبران نمی شود و مردم از ما خدمات بیشتری را انتظار دارند.

وی تاکید کرد: میزان واگن باری نو در سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد و تولید لکوموتیو باری نو نیز ۹۲ درصد رشد داشته است اما در حال حاضر ۵۰۰ واگن مسافری داریم که عمری بالای ۳۰ سال دارند.

مدیرعامل شرکت راه آهن در ادامه به پروژه ریلی یزد_ اقلید اشاره کرد و گفت: این پروژه در کنار پروژه های ریلی رشت_ کاسپین و میانه_ اردبیل از جمله خطوط ریلی است که طی ماه های آینده افتتاح می شود.

صالحی ادامه داد: این مسیر ریلی ۲۷۰ کیلومتر طول دارد که مسیر عبوری از استان های فارس تا مرکز استان یزد و به سمت مشهد را ۲ الی ۳ ساعت کاهش می دهد و با توجه به وجود چشمه های بار موجود در یزد، خدمات خوبی هم در حوزه حمل بار خواهد داشت.

وی افزود: طی ۲ سال اخیر بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این خط ریلی در نظر گرفته شده و اقدامات قابل توجهی برای تکمیل این پروژه انجام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 19 24

    خسته نباشید و خداقوت

    • ناشناس 17 15

      بله خسته نباشید بابت نمایش های بیخود و پوچ و مخصوصا ادعاهای دروغ مکرر مثل رکورد شکنی

    • ناشناس 20 12

      خب این که امکان صادرات واگن فراهم بشه چه ربطی به ایشون داره؟؟؟؟
      اگه هم به یک مقام دولتی ربط داشته باشه، اون مقام دولتی در وزارت صمت و سازمان گسترش تحت مدیریت دکتر بابک احمدی هست نه در وزارت راه و راه آهن ج ا ا تحت مدیریت سید میعاد صالحی .
      آقای صالحی چرا واقعا حتی یک شاخص عملکردی در حوزه ماموریتی خودت نداری که بهش افتخار کنی؟ چرا فقط باید به شاخص های حوزه ماموریتی دیگر ارگان ها و حتی حوزه بخش خصوصی افتخار کنی اونهم در شرایطی که بهشون توهین می کنی و افترا می بندی ؟

  • ناشناس 20 17

    خدا قوت دکتر صالحی مرگ بر دشمنانتان

    • ناشناس 6 14

      رسول گرامی اسلام ص:

      أعدى عَدوِّكَ نَفسُكَ الَّتي بَينَ جَنبَيكَ.

      دشمن ترين دشمن تو، نفسى است كه ميان دو پهلويت قرار دارد ...

  • ناشناس 26 18

    ایشون نمی‌خواد دست برداره از این ادعای دروغ رکوردشکنی؟😂😂😂😂


    خیر سرش اهل قرآن هست ایشون. باید الگوی دیگران باشه در راست گویی

    • راشدی 23 22

      باز هم نفوذی ها بدون نام نشان یا با نشان کار مند راه آهن کارشناس ریلی دلسوز راه آهن و....نفوذ برای الان نیست و غربی ها از قدیم الایام در این کشور نفوذی داشته اند و بعد از انقلاب هم این نفوذی ها غیب نشده اند و قطعا کار می کنند و به فراخور آن لو می روند.

      بیگی نژاد تاکید کرد: نفوذی ها حالا حالاها هستند ممکن است هر چه جلوتر برویم نفوذی ها بیشتر هم شوند و فرآیند کاری آنها نیز تغییر کند

    • کارمند خیلی دلسوز راه آهن 26 19

      هیچ نفوذی آقای راشدی ، نفوذش از آدم پاچه خوار و متملق بیشتر نیست .
      #پادشاه_لخت

    • ناشناس 18 16

      منافقین در قالب دلسوز و کارمند راه آهن......

    • ناشناس 17 18

      رییس قوه قضاییه در سخنانی قاطع فرمودند وقتی مبارزه با فسادو غارت و چپاول آغاز میشود بلافاصله تخریب ها توسط عوامل مفسد شروع میشود.‌......
      دکتر صالحی عزیز از شانتاژمفسدین نهراسیده و دست دزدان را قطع کنید
      عوامل مفسدین و نفوذی ها طی کارمند راه آهن دلسوز راه آهن و کارشناس ریلی و..... در حال دروغ پراکنی و شانتاژ هستند

  • ناشناس 14 18

    شب دراز است و قلندر بیدار

  • کارمند راه آهن 31 19

    باسلام
    آقای دکتر صالحی که ما از سوی دوستان شما به منافق معروف شده ایم
    اول اینکه شما رکورد دروغ را شکسته اید والبته خیلی جای تعجب نیست زیرا به نظر کل دولت سیاست غلو گوئی ودروغ گوئی را در پیش گرفته اندو شما هم طبق عادت پیشینه ای که دارید دوست دارید در این کلاس شاگرد اول باشید .
    اینکه پروژه های شرکت ساخت چه ربطی به شما دارد هنوز بر ما روشن نیست که از جیب مردم پز می دهید
    مانند تولید واگن که از چیب بخش خصوصی پز می دهید ولی هر جا می نشینید چوب خود را بر سر همین بخش خصوصی می کوبید
    واقعا تعجب می کنم از این همه هر چه فکر کردم کلمه ای با ادبانه تر از بی شرمی پیدا نکردم
    چرا فرهنگ دروغ گوئی را رواج می دهید شما از کجا آمده اید که اینگونه بی پروا دروغ می گوئید انگار نه انگار که مردم هم عقل دارند و شرایط را رصد می کنند
    برادر عزیز دیگر شما را به رفتن دعوت نمی کنم چون احساس می کنم ماموریت شما نابود کردن است و کاری نمشود کرد و حالا اطمینان یافته ایم که وظیفه وزیر راه هم نابود کردن است پس با همین دست فرمون پیش بروید تا ببینیم که قرار است کی و کجا خودتا دست از سر این سازمان مریض و نابود شده بردارید.
    ما که متهم به منافق و... هستیم ببینیم شما عاشقان ایران چه گلی به سر کشو.ر میزنید خاصه اینکه از نخبگان و خواص هم هستید و عملکرد شما مورد ارزیابی قرار نمی گیرد نهایت هم هرچه شد تقصیر گذشتگان امثال آقایی و سعید نژاد و خدائی و امثالهم است وبس
    فاقم وجهک للدین القیم من قبل ان یاتی یوم لامردله ومن الله یومئذ یصدعون

    • ناشناس 16 21

      منافقین از کفار بدترند امام خمینی
      کسی که از اردوگاه مرکزی اشرف کامنت میده اسم خودشم گذاشته کارمند راه اهن بهتره بگی کارمند اردوگاه اشرف

    • راشدی دوم 18 17

      اگر جنابعالی فکر می کنی منتقدان از پایگاه اشرف هستند، به نظر من هم شما هم عضو شبکه جاسوسی اسراییل هستی که در دولت نفوذ کرده ای.

    • راشدی سوم 13 21

      کارمند مثلاً راه آهن بهتره چهره نفاق رو کنار بزنی اسم ت رو بنویسید

    • کارمند راه آهن 14 13

      آقایان راشدی سوم و آقای ناشناس
      من خودم را معرفی نمی کنم منافق حساب می شوم و شما که معرفی نمی کنید و یا با اسم مستعار تشریف می آورید و کامنت می گذارید آدم خوب هستید خب اگه اینطوری است من هم راشدی چهار در نظر بگیرید شاید ارضا بشید
      ای کاش به جای منافق خواندن دیگران تعقل می کردید و شرایط را واقعی برسی می کردید
      اینکه هر کسی مخالف شما نظر دهد را منافق خطاب می کنید مصداق واضح دیکتاتوری است برادر
      منهم کارمند واقعی راه آهن هستم چه شما و رییس تان دکتر صالحی بخواهد و چه نخواهد شما گذری هستید و ماندگار پس باید برای چجئی که بهش تعهد داریم بجنگیم تا نابود نشود

    • ناشناس 0 0

      کارمند الکی برو منافق گم شو