| کد خبر: 262703 |

راه‌ اندازی قطار نظم و دوستی در اداره کل راه‌ آهن شمال٢

قطار نظم و دوستی با دعوت از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی راه‌ اندازی شد.

تین نیوز

قطار نظم و دوستی با دعوت از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی به مناسبت هفته نیروی انتظامی راه اندازی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، روز دوشنبه مورخ ١۴٠٢/٠٧/١٧ به مناسبت هفته نیروی انتظامی، قطار «نظم و دوستی» با دعوت از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی راه اندازی شد.

در این برنامه که به منظور فرهنگ سازی از سوی اداره کل راه آهن شمال٢ برنامه ریزی شده بود، تعدادی از دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی شرکت کردند و موضوعاتی چون نهادینه کردن نظم و قانون و احترام به حقوق شهروندی، ایمنی در راه آهن و دانستنی های همگانی و ارتقاء سطح علمی به آنها در قالب برنامه های فرهنگی و آموزشی، آموزش داده شد.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال٢، هدف از برگزاری اینگونه مراسم را فرهنگ سازی و توجه به خطرات تردد در حاشیه خطوط ریلی دانست و اظهار کرد: نحوه سفر با قطار، چگونگی خدمات رسانی کارکنان راه آهن و وظایف پلیس در حوزه راه آهن از دیگر اهداف راه اندازی قطار «نظم و دوستی» است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت موضوع آموزش تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی موضوعی است که باید در همه سطوح، به ویژه در مدارس بصورت دائمی صورت گیرد.

ولدی با بیان اینکه اداره کل راه آهن شمال٢ اقدامات اثر بخشی مبنی بر فرهنگ سازی در میان مدارس حاشیه خطوط ریلی انجام داده انجام شده گفت: این آموزش ها برای کلیه دانش آموزان ارائه خواهد شد، لیکن در حال حاضر اولویت با دانش آموزان مدارس حاشیه خطوط ریلی است. این گونه آموزش ها علاوه بر آنکه مانع از بروز سوانح ریلی در حاشیه خطوط می شود، همچنین موجب آرامش خاطر خانواده هایی که در همسایگی خطوط راه آهن زندگی می کنند، خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.