| کد خبر: 262466 |

رشد متوسط واگن‌ های باری به ۴.۱ درصد رسید

یک کارشناس خطوط ریلی درباره تعداد واگن های باری کشور گفت: نرخ رشد متوسط سالیانه واگن باری در ۲۰ سال اخیر ۳.۲ درصد و در ۱۰ سال اخیر نیز ۳.۲ درصد بوده اما در پنج سال اخیر به ۴.۱ درصد رسیده است.

تین نیوز

یک کارشناس خطوط ریلی درباره تعداد واگن های باری کشور گفت: نرخ رشد متوسط سالیانه واگن باری در ۲۰ سال اخیر ۳.۲ درصد و در ۱۰ سال اخیر نیز ۳.۲ درصد بوده اما در پنج سال اخیر به ۴.۱ درصد رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر شفیع نادری با اشاره به دارایی های موجود خطوط ریلی برون شهری ایران اظهار کرد: متوسط رشد خطوط اصلی در ۲۰ سال اخیر ۲.۶ درصد و در ۱۰ سال اخیر ۱.۶ درصد بوده اما در پنج سال اخیر به ۱.۳ درصد رسیده است. متوسط سالیانه ساخت خطوط اصلی نیز در ۲۰ سال اخیر ۲۵۰ کیلومتر و در ۱۰ سال اخیر ۱۸۰ کیلومتر بوده اما در پنج سال اخیر به ۱۵۰ کیلومتر رسیده است.

وی درباره دارایی های لکوموتیو ایران نیز بیان کرد: همچنین آمار لکوموتیوهای در گردش در سیر حاکی از آن است که متوسط سالیانه تعداد لکوموتیو در گردش اضافه شده در ۱۰ سال اخیر ۱۹ دستگاه بوده که در پنج سال اخیر به ۱۴ دستگاه رسیده است.

این کارشناس خطوط ریلی درباره تعداد واگن های باری نیز اظهار کرد: دارایی موجود در بخش واگن های باری نیز حاکی از آن است نرخ رشد متوسط سالیانه واگن باری در ۲۰ سال اخیر ۳.۲ درصد و در ۱۰ سال اخیر نیز ۳.۲ درصد بوده اما در پنج سال اخیر به ۴.۱ درصد رسیده است.

شفیع نادری ادامه داد: متوسط سالیانه واگن باری اضافه شده به ناوگان نیز نشان می دهد در ۲۰ سال اخیر این عدد ۷۲۳ دستگاه بوده و در ۱۰ سال اخیر به ۸۴۴ دستگاه رسیده اما در پنج سال اخیر ۱۱۲۰ دستگاه واگن باری به ناوگان اضافه شده است.

وی درباره واگن های مسافری نیز گفت: تعداد واگن های مسافری و خدماتی حاکی از آن است که نرخ رشد متوسط سالیانه واگن های مسافری و خدماتی در شاخص تعداد کل حدود ۰.۲ درصد بوده اما در شاخص تعداد واگن آماده به کار افزایش نیافته و کمی هم کاهشی بوده است.

این کارشناس خطوط ریلی خاطرنشان کرد: برآورد می شود که ارزش جایگزینی دارایی های موجود در شبکه ریلی کشور شامل خطوط، ایستگاه ها و ناوگان به حدود ۲۰ میلیارد دلار بالغ می شود.

شفیع نادری با بیان اینکه کل درآمد بخش ریلی برون شهری کمتر از ۰.۵ میلیارد دلار در سال برآورد می شود، اظهار کرد: نسبت درآمد به دارایی این بخش فقط ۲.۵ درصد است. توجه شود که میزان استهلاک بخش حداقل ۲ درصد است. این در حالی است که سود بخش حمل ونقل ریلی بار آمریکا حدد ۸ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.