| کد خبر: 266978 |

عزم جزم برای توسعه کریدور شمال جنوب با حضور مستمر سرمایه گذاران در چابهار​

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این روزها حضور فعالان اقتصادی حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند و پیگیری های مستمر و مداوم آنها عزم ما را برای ایجاد زیرساخت های لازم و فعال کردن محور شمال به جنوب دو چندان کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این روزها حضور فعالان اقتصادی حوزه خلیج فارس و اقیانوس هند و پیگیری های مستمر و مداوم آنها عزم ما را برای ایجاد زیرساخت های لازم و فعال کردن محور شمال به جنوب دو چندان کرده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، امیر مقدم گفت: منطقه آزاد چابهار یکی از مناطق چهارده گانه کشور محسوب می شود که در راستای اهداف اقتصادی کشور به ویژه جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در کنار خلیج چابهار، سواحل مکران، دریای عمان و اقیانوس هند تأسیس شده و از دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری با 10 پست اسکله به طول دو هزار و 230 متر با عمق 5 تا 16.5 متر و ظرفیت 8.5 میلیون تن تخلیه و بارگیری برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: منطقه آزاد چابهار بر اساس برنامه های توسعه ای کشور به عنوان قطب سوم پتروشیمی ایران، یکی از چهار لجستیک، قطب صنایع سنگین فولاد، صنایع شیلاتی و همچنین صنایع کوچک و متوسط گوناگونی در آن تعریف شده و در حال تاسیس است.

وی افزود: از طرح های زیرساختی اساسی در حال اجرا در منطقه آزاد چابهار، اتصال به شبکه راه آهن سراسری از طریق خط آهن چابهار-زاهدان، اتصال به شبکه سراسری گاز، توسعه و تجهیز بندر شهید بهشتی که فاز دوم آن در حال اجراست و دو بانده کردن محور ترانزیتی است که به زودی شاهد تحقق آنها در این منطقه خواهیم بود.

مقدم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 100 فرصت سرمایه گذاری در چهار رسته اصلی "خدمات، تجارت، صنعت و گردشگری" و در قالب 11 بسته شامل بسته های سرمایه گذاری شیمیایی، بسته های سرمایه گذاری صنایع غذایی و آرایشی و بهداشتی، بسته های سرمایه گذاری گردشگری، بسته های سرمایه گذاری صنایع معدنی و فلزی، بسته های سرمایه گذاری کشاورزی و شیلات، بسته های سرمایه گذاری برق و الکترونیک، بسته های سرمایه گذاری دارو و تجهیزات پزشکی، بسته های سرمایه گذاری لوازم خانگی، بسته های سرمایه گذاری خدماتی، بسته های سرمایه گذاری در شهرک های تخصصی و بسته های سرمایه گذاری بندری برای سرمایه گذاران تهیه شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی مهم جهان یعنی کریدور شمال- جنوب و کریدور شرق- غرب محسوب می شود و ظرفیت های طبیعی و زیستی این منطقه باعث شده گردشگران بسیاری را به خود جذب کند و امروز می توان از این منطقه به عنوان "بهشت سرمایه گذاران" نام برد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار به منطقه ریمدان مرز بین ایران و پاکستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه منطقه منفصل ریمدان به عنوان یک درگاه خوب اقتصادی برای کشور پاکستان معرفی شده و جایگاه خود را پیدا کرده است. در همین راستا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده؛ امیدواریم با معرفی این درگاه پرپتانسیل و مستعد به حوزه تجارت در پاکستان و کشورهای شرقی خود بتوانیم فرصت های اقتصادی بیشتری را از طریق منطقه آزاد چابهار و همچنین منطقه منفصله ریمدان در اختیار داشته باشیم. 

مقدم خاطرنشان کرد: در همین راستا با اتکا به ظرفیت های این منطقه و با پشتوانه به حضور فعالان اقتصادی نیاز بازار و سرمایه گذارانی که همیشه همراه ما در منطقه آزاد چابهار بوده اند؛ لازم است گام های بعدی را با سرعت و سهولت بیشتری همراه با تسهیلات قابل توجه برداریم و محور شمال به جنوب را فعال تر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع مزایای اقتصادی زیادی را به همراه خواهد داشت، گفت: بنابراین ناگزیریم در احداث پس کرانه ها و در راستای توسعه راه ها، ریل ها و لجستیک هایی که برای منطقه ضروری است و همچنین ایجاد انضباط بیشتر در حوزه مدیریت حمل ونقل؛ اقدامات فرامنطقه ای انجام دهیم. 

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در خصوص وضعیت این منطقه گفت: خوشبختانه در منطقه آزاد چابهار با برخورداری از بندر بسیار مهم و استراتژیک چابهار گام های مؤثر و بلندی در راستای توسعه اقتصادی و تجاری این منطقه برداشته شده است. از سوی دیگر این روزها حضور فعالان اقتصادی از کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای حوزه اقیانوس هند و پیگیری های مستمر و مداوم آنها عزم ما را دو چندان کرده که برای ایجاد زیرساخت های لازم و فعال کردن محور شمال به جنوب؛ اقدامات لازم را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.