| کد خبر: 250131 |

آخرین وضعیت طراحی و تولید "سیمرغ" از زبان رئیس سازمان هواپیمایی؛

هواپیمای ایرانی کِی پرواز می کند؟

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تشریح آخرین وضعیت طراحی و ساخت هواپیمای "سیمرغ" گفت: در گام اول هواپیمای کارگوی ایرانی ساخته می شود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تشریح آخرین وضعیت طراحی و ساخت هواپیمای "سیمرغ" گفت: در گام اول هواپیمای کارگوی ایرانی ساخته می شود.

​به گزارش تین نیوز ، محمد محمدی بخش با اشاره به برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه صنعت حمل ونقل هواپیما، اظهار کرد: بر اساس دستور رئیس جمهوری برای طراحی و ساخت هواپیمای مسافری و کارگوی ایرانی، کارگروه مربوطه تشکیل شده است.

وی با بیان این که مسئولیت ها در رابطه با ساخت هواپیما مشخص است، ادامه داد: این که چه کسی هواپیما را تولید می کند، کدام دستگاه سیاست گذاری می کند و چه دستگاهی تأمین مالی این پروژه را انجام خواهد داد.

وی افزود: جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری نیز رأس این مجموعه است؛ یعنی سیاست گذاری، راهبری، تأیید، استانداردسازی و نظارت به عهده سازمان است.

وی تصریح کرد: در اصفهان همه زیرساخت های فنی، مهندسی، ابنیه، کارگاه ها و حتی زنجیره تأمین را داریم، این بخش اعظم کار ساخت هواپیما است که به لطف خداوند انجام شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که طراحی و نیازسنجی هواپیمای ایرانی نیز انجام شده است، گفت: هواپیما یک پلت فرم اولیه ایران140 داشته که به "سیمرغ" تبدیل شده است.

محمدی بخش با اعلام این که هواپیمای اول سیمرغ به نتیجه خوبی رسیده است، اضافه کرد: هواپیمای مسافربری سیمرغ 75نفره است و طول آن از هواپیمای ایران140 بلندتر است.

وی یادآور شد: در گام اول مهم ترین بحث این هواپیما نوع کارگو ی (باری) آن است. پلت فرم بعدی هواپیمای سیمرغ آماده شده است که احتمالاً تا آخر سال از این پلتفرم رونمایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که پلت فرم دوم در چه حوزه ای است، افزود: در جلسه ای که همه اعضای گارکروه حضور دارند این پلت فرم رونمایی می شود و پس از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که اولین هواپیمای سیمرغ چه زمانی پرواز می کند، اظهار کرد: حوزه اول این پروژه هواپیمای باری است که باید دوره گذر و فرآیندهای تست را سپری کند تا وارد چرخه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از خرید هواپیما طی 15 ماه اخیر خبر داد و در پاسخ به تعداد این هواپیماها گفت: بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم اما تعداد بسیار بسیار زیادی انواع هواپیما و هلی کوپتر وارد کشور شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    سیمرغ اگر موتوری داشته باشه که بتونه گرمای 55 درجه ایی غرب آسیا را تحمل کند و اویونیک آن ارتقا پیدا کرده باشد قطعا می تونه بخش حداکثری نیاز کشور را برطرف کند در این صورت به حداقل 50 فروند سیمرغ نیاز است چه نظامی (فرماندهی , شناسایی زیرسطحی و شلیک اژدر , جاسوس الکترونیک , آواکس , ترابری و ... و حتی مسلح به عنوان نوعی جنگنده) و غیرنظامی , اما فعلا باید دید در عمل , موتورش چقدر تحمل دمای بالا دارد اگر موتورش همان موتور ایران 140 باشد چون این موتور با توجه به دمای روسیه طراحی شده بعیده حتی با ارتقا بتونه دمای غرب آسیا را تحمل کنه .

  • علی 1 0

    سیمرغ اگر کسی در جهان هستی از ابتدا تا اکنون با چشم خودش دیده، طیاره سیمرغ هم خواهد دید. بوقلمو هم پلت فرم بدی نیست. خدایا اینها رو از ما نگیر واقعا افسرده میشیم.