| کد خبر: 157834 |

الزامات تامین موقعیت یاب برای ناوگان جاده‌ای کشور

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق باید همه ناوگان عمومی مجهز به موقعیت‌یاب باشد، گفت: اتوبوس‌های بین‌شهری مجهز به موقعیت‌یاب هستند و در بقیه ناوگان هم نصب GPS آغاز شد و تا سال آینده بخش عمده‌ای از این ناوگان هم تجهیز می‌شود.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق باید همه ناوگان عمومی مجهز به موقعیت‌یاب باشد، گفت: اتوبوس‌های بین‌شهری مجهز به موقعیت‌یاب هستند و در بقیه ناوگان هم نصب GPS آغاز شد و تا سال آینده بخش عمده‌ای از این ناوگان هم تجهیز می‌شود.

‌شهرام آدم‌نژاد در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: خودروهای سنگین و نیمه سنگینِ باربری و مسافربری که با سوخت نفت‌گاز‌ در حوزه درون و برون‌شهری فعالیت می‌کنند، مشمول طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ناوگان هستند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از فروش غیرقانونی و قاچاق سوخت، سوخت خودروهای سنگین فقط بر اساس پیمایش به آنها داده می‌شود‌ در این راستا میزان پیماش آنها از طریق موقعیت‌یاب (GPS) قابل رصد است.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای با اشاره به اینکه این خودروها مکلف به نصب سامانه موقعیت‌یاب جغرافیایی (‌GPS) هستند، به مزایای آن اشاره کرد و گفت: غیر از موارد مذکور، به طور قطع نصب موقعیت یاب به ارتقای ایمنی سیر، کاهش سوانح رانندگی و کاهش ساعت فعالیت رانندگان می‌انجامد.

آدم‌نژاد اضافه کرد: این تجهیزات نشان می‌دهد که هر ناوگانی چه میزان تردد دارد و همچنین مشخص است که ناوگان عمومی در هر لحظه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر ما موظف هستیم که طبق مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا نسبت به نصب موقعیت‌یاب (GPS) روی ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کنیم.

آدم‌نژاد بیان کرد: در حوزه اتوبوس بین‌شهری همه ناوگان مجهز به موقعیت‌یاب هستند و در بقیه ناوگان نیز نصب GPS آغاز شده است و تا سال آینده بخش عمده‌ای از ناوگان هم به موقعیت‌یاب تجهیز می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای گفت:‌ امیدواریم متولیان حمل و نقل درون‌شهری نیز برای تجهیز ناوگان به GPS و همچنین نصب تجهیزات ناوبری اهتمام لازم داشته باشند.

آدم‌نژاد ‌درباره هزینه نصب GPSها توضیح داد: این بستگی به خدماتی که دریافت می‌کند دارد و حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای اظهار داشت: برای نصب GPS با شرکت‌های مختلف وارد مذاکره شده و هم‌اکنون با آنها کار می‌کنیم، یک شرکت انحصاری در این حوزه نداریم؛ ‌این تجهیزات باید حتماً تولید داخل باشد و یکسری از مشخصات آن را نظیر نحوه نصب و یا خدمات پس از فروش و رعایت حقوق مصرف‌کننده را خودمان تعیین می‌کنیم .

آدم‌نژاد بیان کرد: این GPSها در ناوگان فقط براساس اختصاص سهمیه براساس پیمایش نیست، بلکه همانگونه که گفته شد در مواردی مانند ارتقا ایمنی برای ما بسیار کارا است.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.