| کد خبر: 152078 |

خودداری مسؤولان کاروان‌های زیارتی از اجاره اتوبوس‌های فرسوده

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: مسؤولان کاروان‌های زیارتی از اجاره اتوبوس‌های فرسوده و فاقد سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان و سیستم حمل و نقل ترکیبی خودداری کنند.

تین نیوز

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: مسؤولان کاروان‌های زیارتی از اجاره اتوبوس‌های فرسوده و فاقد سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان و سیستم حمل و نقل ترکیبی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجتبی محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه اعزام زائران حسینی به مرزهای غربی کشور پیگیری‌های خوبی با همکاری دستگاه‌های همکار ستاد اربعین صورت گرفته است اما با توجه به لزوم انجام سفرهای ضابطه‌مند، مسافران و زائران از طریق کاروان‌های اعزامی برای انعقاد قرارداد سفر به انجمن‌های صنفی شرکت‌های مسافری مجاز مراجعه کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد اربعین این اداره کل امسال برای اعزام زائران اربعین از حوزه جنوب استان کرمان شرکت‌های بومی حوزه حمل و نقل مسافر در اولویت هستند و برای ساماندهی بهتر حمل و نقل زائران شرکت‌های بومی ساماندهی شده‌اند.

وی از مسوولان کاروان‌های زیارتی و سر کاروان‌ها خواست از اجاره اتوبوس‌های فرسوده و فاقد سامانه سپهتن «سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان» و سیستم حمل و نقل ترکیبی خودداری کنند.

محمودی افزود: سال گذشته در ایام اربعین 55 مورد حمل و نقل  زائران در حوزه جنوب استان به مرزهای عراق صورت گرفت که از این تعداد 15 مورد سرویس‌دهی حمل و نقل با استفاده از ناوگان بومی جنوب استان انجام شد که امسال ناوگان بومی سرویس‌دهی بیشتری خواهد داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان همچنین از ممنوعیت ورود ناوگان غیربومی به حوزه حمل و نقل زائران اربعین در جنوب استان خبر داد.

محمودی افزود: با پیش‌بینی افزایش آمار مسافران، این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از تمام توان و ظرفیت ناوگان حمل و نقل داخلی، امسال نیز شاهد جابه‌جایی زائران از جنوب استان بدون هیچ‌گونه مشکلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه سامانه پیامکی 1000141141141 ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان برای دریافت شکایات و پیشنهادات در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد:در شهرستان‌های جنوبی استان هم  ادارات شهرستانی در حوزه حمل و نقل زائران و پیگیری مشکلات احتمالی جوابگوی زائران هستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.