| کد خبر: 270382 |

افزایش ۱۱۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بنادر آبادان، اروندکنار و چویبده ۱۱۴ درصد افزایش یافت‌.

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان گفت : عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در بنادر آبادان، اروندکنار و چویبده ۱۱۴ درصد افزایش یافت‌.

به گزارش تین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، کامبیز مالکی زاده با اشاره به افزایش دو برابری عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، گفت: تعامل بین ادارات و مراکز مرتبط از جمله دانشگاه علوم‌پزشکی، مرکز بهداشت، اداره استاندارد و گمرک آبادان با بنادر سه گانه این شهرستان در تسریع روند تایید استاندارد و کیفیت کالاهای تخلیه و بارگیری‌شده، منجر به رشد و رونق فعالیت شده‌است.

وی افزود: لاستیک ماشین، پارچه، لوازم یدکی و مواد غذایی از جمله کالای‌های تجاری بوده است که هم توسط گمرک ایران و هم گمرک منطقه آزاد اروند به‌صورت کالای تجاری و ملوانی از بنادر آبادان در سال ۱۴۰۲ ترخیص شد.

مالکی زاده یادآور شد: این تعامل منجر به افزایش سرعت در ترخیص و خروج کالا از بندر آبادان شده‌است و لازم به ذکر است که با ایجاد فضای لازم جهت تخلیه و بارگیری کالای‌های جدید در بندر آبادان، این عملیات سرعت بیشتری پیدا کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان اظهار کرد: از علل رشد عملیات صادرات می‌توان به افزایش سقف مجوز صادرات کاه و علوفه اشاره کرد که با همکاری اداره جهاد کشاورزی محقق شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در مجموع، تسهیل امور خروج و ورود کالا در بنادر آبادان منجر به رشد عملیات تخلیه و بارگیری و تمایل به انجام صادرات کالاهای مختلفی همچون آبزیان و تنقلات از بندر آبادان در سال ۱۴۰۲ شد و به همین خاطر، گاها عملیات صادرات در ایام تعطیل از جمله پنج شنبه و جمعه صورت می‌گرفت.

گفتنی است، شهرستان آبادان دارای سه بندر صادراتی در شهرهای آبادان، اروندکنار و چوئبده است و به آب‌های بین‌المللی دسترسی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.